Nu sunteti conectat. Conectati-va sau inregistrati-va

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 1]

1 Vectra B - antigel la data de Lun Ian 24, 2011 12:49 pm

claudiu220405

avatar
Junior
Junior
Odata cu umblatul la motor, terbuie schimbat si antigelul, nu ma pricep la asa ceva, asa ca va rog sa imi dati si mie sfaturi ca sa stiu ce sa cumpar maine cand o sa iau restul de piese!Am inteles ca este un antigel roz la 15RON/litru, care se dilueaza cu apa distilata sau ceva de genul daca am intels eu bine.Ce imi recomandati sau spuneti-mi o teorie despre asa ceva ca sa stiu ce aleg, cat antigel si cata apa distilata terbuie sa iau, si cat rezulta din acestea! Multumesc tuturor!

Sus

2 Re: Vectra B - antigel la data de Lun Ian 24, 2011 1:29 pm

ksper

avatar
Senior TOP +
Senior TOP +
claudiu220405 ,eu folosesc antigel ''de logan''(dar poti folosi si Hepu),galbui spre frez,respectand bineinteles normele europene.Schimband antigelul,trebuie sa ''prepari'' un raport de 1 la 1.Ina cest caz,protectia impotriva inghetului ajunge pana la -35*C.Pentru tipul tau de motor(x16xel),cantitatea de lichid de racire este de 6,7 litri.Ca si metoda de golire completa,se desface mai intai busonul vasului de espansiune dupa care se desface racordul inferior de la radiator(cum privesti spre motor,in partea dreapta,pe linga baterie,aproape de cadru motor.)Desfaci colierul cu un cleste si scoti racordul prin miscari fine,dar ferme pana la eliberare.Ar fi bine sa ai lichidul de racire putin cald in motor.

http://www.youtube.com/user/kspermonikk/videos
Sus

3 Re: Vectra B - antigel la data de Lun Ian 24, 2011 1:54 pm

claudiu220405

avatar
Junior
Junior
Si cad lichid concentrat trebuie sa cumpar? 3 litrii? 4? ca sa ajung la 7!

Sus

4 Re: Vectra B - antigel la data de Lun Ian 24, 2011 2:55 pm

ebz

avatar
Moderator
Moderator
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] a scris:Si cad lichid concentrat trebuie sa cumpar? 3 litrii? 4? ca sa ajung la 7!
Atentie la ce a spus Ksper, motorul trebuie sa fie caldut, peste 40 grade, dar nu mai mult de 60 pt ca te poate arde.
ATENTIE cand desfaci busonul de la vasul de expansiune, racirea motorului cu lichid la aceste tipuri de motoare se face sub presiune, deci foarte mare grija sa nu-ti sara in cap. Totul trebuie facut usor si cu rabdare. Poti pune o carpa uscata peste buson in momentul in care il desfaci ca sa fii mai sigur.
Apa trebuie sa fie calda ca si motorul pt ca este iarna afara si piesele sunt rigide si risti sa le spargi.
Iti trebuie cam 3 antigel si 3 apa distilata ca sa-ti mai ramana.
Inainte de a pune antigelul si apa trebuie da faci dilutia sau amestecul...Intr-o sticla de 2 litri pui 1 antigel si 1 apa , le dizolvi si abia atunci le pui.
La radiator mai are un buson jos. De obicei se desface ori el ori furtunul de jos.
Mai ramane antigel in blocul motor ..si acolo exista un surub de golire, dar te complici daca nu te priceti.
Uitasem sa-ti spun ...aerisirea se face singura...Cu busonul nestrans sau nepus se lasa motorul sa mearga ( poti si sa-l accelerezi ) pt a grabii procesul pana cand pleaca electroventilatoarele si se deschide circuitul mare..Atunci s-a facut aerisirea..Nu uita sa completezi lichid dupa.
De ce vrei sa schimbi antigelul , e urat?
Spor la treaba!!!!!!!!!
Daca te incurci ..suna . noi suntem aici ca sa te ajutam
Cu stima si respect, Claudiu.

Sus

5 Re: Vectra B - antigel la data de Mier Mar 09, 2011 1:49 pm

citony2004

avatar
Senior
Senior
1. pt X16XEL este recomandat NUMAI antigel G11, adica cel albastru-verzui;
2. nu este nevoie sa porneasca electroventilatoarele pentru aerisire; este suficient sa fie incalzit radiatorul, adica sa deschida termostatul, dar asta nu e grija ta (motorul stie singur ce are de facut);
3. se prepara amestecul din 3 litri antigel si 4 litri apa distilata, dar se pot si turna pe rand, cate un litru sau doi din fiecare, incepand cu apa, dar terminand cu antigel sau amestec, astfel incat la sfarsit sa nu ramana doar apa in vasul de expansiune;
4. recomand sa cumperi 3 litri antigel HEPU G11, adica, cu dop albastru sau negru, si sa se vada lichidul, albastru-verzui in bidon (cca 21-23 lei pt un bidon de 1.5 litri); bidonul identic cu cel din imagine dar cu capac albastru sau negru:
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

5. atentie sa ai si robinetul de caldura deschis la maxim.
6. intr-adevar, nu se aeriseste, bagi cat intra (cam 5 litri) pui busonul, strans normal, si apoi pleci cu masina unde ai treaba (sau lasi sa mearga in gol pana deschide termostatul), dupa cca 15 min opresti si completezi cu restul (cam inca 1 litru). A doua zi dimineata mai intra de obicei 0,5 litri. Atentie la completarea cu motorul cald sa nu te arzi.

Sus

Continut sponsorizat


Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum