Nu sunteti conectat. Conectati-va sau inregistrati-va

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 1]

1 Tutorial schimb ulei si lichid la cutia easytronic Corsa C la data de Mar Ian 18, 2011 10:43 am

ebz

avatar
Moderator
Moderator
Totul este foarte simplu, dar cere multa atentie si rabdare. Dupa ce masina a fost ridicata pe elevator sau pe rampa urmeaza :
1.Se goleste uleiul partial pe la buson, spun partial pentru ca mai ramane circa 0,5 litrii in baia de ulei.
2.Se da baia de ulei de la cutie jos cu o cheie tubulara cu cot sau prelungitor cu criket.( ATENTIE LA GARNITURA, E POSIBIL SA O RUPETI, daca nu aveti rabdare, e de preferat sa o cumparati in prealabil. Aceasta garnitura se schimba de obicei la fiecare schimb, dar la noi daca ai rabdare si mai pui un pic de etans cu grija , merge si asa.)
3.Se lasa un timp sa se scurga uleiul bine.
4. In acest timp se desface capacul de la rezervorul de lichid de frana de la cutie, se goleste cu seringa, se umple cu DOT4. Se conecteaza la aerisitor un furtun si se introduce intr-un recipient care mai are putin lichid de frana ( ca sa nu traga aer ).
5.Se desface aerisitorul , se pune contactul, se apasa frana si se schimba vitezele la rece ( cand N-neutru, cand A- automat ) si tot asa pana se goleste lichidul de frana din borcan.
6.Se umple borcanul iar cu lichid si se repeta manevra pana cand pe furtun iese lichidul curat.
7.Se stranga aerisitorul, se completeaza lichidul de frana-DOT 4-.
8.Se etanseaza f bine garnitura pe baia de ulei si se strange in ordine pana la fixare.
9.Cel mai esor se desface aerisitorul de barbotare de la cutie si pe acolo se umple cutia in functie de necesar ( cam 2,6 litrii ulei de cutie viteze cu transmisie MANUALA, atentie cutia de viteze easytronic este o cutie manuala cu motorase electrice, deci nu trebuie ulei pt cutie automata).
10.Dupa un timp se mai verifica lichidul de frana si se mai completeaza circa 10-15 ml.
Cam acesta e procedeul, daca aveti intrebari, va stau la dispozitie.
Am uitat sa va spun ca mai este si o metoda la unele service, dar nu cred ca in Romania care aceasta operatiune se face cu un aparat special, dar in principiu tot aici se ajunge.
Cu stima si respect, Claudiu.

Sus

Niky

avatar
Moderator
Moderator
Salutare. Ebz la schimbarea lichidului se mai conecteaza Op-com, trbuie adaptat ceva apoi?

Sus

ebz

avatar
Moderator
Moderator
Se poate face asa cum am precizat eu fara OPCOM, dar ideal e cu OPCOM. In asa fel se scoate tot lichidul de frana si se pune si acuatorul la pozitie, daca nu ma insel la 17,12 mm

Sus

Bologu

avatar
Membru inactiv
Membru inactiv
@ebz a scris:Se poate face asa cum am precizat eu fara OPCOM, dar ideal e cu OPCOM. In asa fel se scoate tot lichidul de frana si se pune si acuatorul la pozitie, daca nu ma insel la 17,12 mm

Sus

ebz

avatar
Moderator
Moderator
Actuatorul sau motorasul de la cutia de viteze easytronic Corsa C este motorasul situat pe ECU cutie viteze si care are rolul de a  debraia (debreia conform DEX). Acest motoras trebuie "pus la punct".
Pozitia acestuia difera de la masina la masina. Am spus 17,12mm, daca nu ma insel. Nu trebuie sa fie la toate tipurile 17,12mm. Din cate am observat aceste volori pot diferii si in functie de uzura kit-ului de ambreiaj.


Cu stima, Claudiu.

Sus

Continut sponsorizat


Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum