Nu sunteti conectat. Conectati-va sau inregistrati-va

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 1]

1 Istoria Opel la data de Joi Apr 29, 2010 10:08 pm

ksper

avatar
Senior TOP +
Senior TOP +
PARTEA INTAI
Inainte de a produce masini
1862-Adam Opel,un fost inginer metalurg,isi deschide propria afacere in orasul natal Russelsheim.Obiectul de activitate era producerea de masini de cusut,in acest an fabricand artizanal prima masina de cusut.Astfel aluat nastere compania Opel.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1863-Compania se extinde,Adam Opel isi coopteaza primul angajat,iar produsele Opel incep sa fie promovate in ziarul local GroB-Gerauer Kreisblatt.
1866-Afacerea devine din ce in ce mai infloritoare si Adam Opel muta operatiunile in prima sa fabrica.Un an mai tarziu sunt introduse utilajele cu aburi pentru productia de masini de cusut.Adam Opel se casatoreste cu Sophie Scheller,fiica unui industrias,ale carui facilitati le preia treptat pentru a se extinde.Din acest mariaj vor rezulta cinci fii.
1872-Adam Opel este primul industrias german care introduce un sistem de asigurari pentru angajatii sai.
1886-Adam Opel isi largeste obiectivul de activitate,intrand pe piata bicicletelor.Aceasta decizie a venit datorita fiilor sai foarte pasionati de ciclism.In mai putin de 40 de ani,Opel ajunge cel mai important fabricant de biciclete din lume.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1895-Adam Opel moare la varsta de 58 de ani.Afacerea este preluata de sotia sa,cu ajutorul celor cinci fii.
Primele automobile Opel
1899-,,Opel Patent Motor Car,System Lutzmann,, este numele dat primului automobil construit la Russelsheim.Acest model a insemnat practic istoria automobilistica Opel.De asemenea,in acest an Opel si-a facut un debut precoce in motorsport.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1901-Heinrich von Opel triumfeaza in urcarea de la Konigsstuhl intr-un Opel Lutzmann.In acest an se semneaza colaborarea cu fabricantul francez Alexandre Darraq,privind licenta pentru fabricarea de automobile Darraq sub licenta.In acest an Opel fabrica si prima motocicleta.
1902-Primul sasiu Darraq este montat la o caroserie Opel in fabrica din Russelsheim.Automobilul a fost lansat pe piata sub numele de Opel Darraq.Tot in acest an apare si primul automobil fabricat integral de Opel si anume modelul 10/12,cu motor in doi cilindri.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1903-Opel dezvolta primul sau motor in patru cilindri cu o putere de 24 CP.
1905-Se deschide primul showroom cu service Opel Darraq in Berlin,linga parcul Tiegarten.
1906- Automobilul Opel cu numarul 1000 este produs in acest an.Opel isi extinde activitatea cu o noua fabrica in apropierea Berlinului.
1907-Cu un model de 60 CP,pilotul Carl Jorns castiga cursa Kaiser's Prize in regiunea Taunus.Cu aceasta ocazie Opel primeste din partea ultimului imparat al Germaniei,Wilhelm al II-lea,titlul de ,,Cel mai important constructor german,,.
1909-Opel introduce primul automobil accesibil,modelul 4/8 CP,un model mic cu doar doua locuri,ideal pentru persoanele care aveau nevoie de un mijloc de locomotie pe distante scurte.Din acest motiv,modelul a fost denumit Doktorwagen(Masina Doctorului).
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1910-Opel introduce un sistem modular de fabricatie,caroseriile prefabricate fiind montate pe diverse sasiuri si cu diverse motorizari.Procesul de fabricatie era astfel foarte mult usurat.Cota Opel ajunge in aceasta perioada in Germania de 12,3%.
Opel in timpul Primului Razboi Mondial
1911-Opel adopta noua forma de torpila a caroseriei,de asemenea realizeaza primul motor de avion,montat pe biplanul Euler.Compania germana isi extinde obiectul de activitate si realizeaza un plug motorizat de mare capacitate.In acest an Opel renunta la fabricarea masinilor de cusut,o data cu realizarea aun milion de unitati produse.In acest an un incendiu mistuie mai multe sectii din uzina de automobile.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1912-Opel celebreaza 50 de ani de existenta a companiei marcand totodata si productia automobilului Opel cu numarul 10000.Constransi de incendiul din 1911,Opel fabrica o pompa de apa motorizata,una dintre primele autospeciale de stins incendii.Este introdus cel mai sportiv model de pana atunci,Opel 40/100 CP.
1913-Sunt produse noi motoare pentru sezonul de Grand Prix ce avea sa urmeze in 1914,unitatile in 4 cilindri,de 4 respectiv 4,5 litri cu 4 valve pe cilindru.
1914-Opel produce cel mai mare motor din istorie,o unitate de 12,3 litri pusa pe o masina de Grand Prix,modelul cu care au si iesit triumfatori la sfarsitul anului.Opel devine cel mai important constructor al Germaniei.In acest an este introdus un nou model,5/14 CP,cunoscut sub numele de ,,Puppchen,,.In timpul Primului Razboi Mondial,Opel a produs camioane pentru armata germana.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1916-Opel introduce modelul 16/50 CP,automobil care venea dotat cu primul motor in 6 cilindri Opel,cu o capacitate de 4,7 litri.
1919-La sud de Russesheim este inaugurat circuitul Opel.Acest traseu oval este primul circuit permanent pentru curse si teste din Germania,cu mult inaintea circuitului AVUS din Berlin sau Nurburgring.
Opel si mariajul G.M.
1921-Opel construieste un motor cu 8 cilindri.Frittz von Opel castiga prima cursa organizata pe circuitul AVUS din Berlin cu acest motor sub capota.
1924-Opel isi modernizeaza procesul tehnologic,fiind primul producator german care atrecut la productia pe banda rulanta.Primul model care a iesit de pe poarta fabricii modernizate este modelul,legendarul 4/12 CP,cunoscut drept ,,Laubfrosch,, adica ''Broasca de padure''.Dealerii Opel introduc un serviciu revolutionar si anume ''reviziile la preturi fixe''.
1926-Datorita tehnologiilor avansate de productie,pretul modelului Opel 4/12 CP scazand de la 4.900 de marci pana la 1.990 marci.Astfel ca acest automobil devine accesibil pentru o categorie larga de public.
1928-Opel are o cota de piata de 37,5%,fiind de departe cel mai important constructor german al acelor vremuri.Compania Opel este listata la bursa in vederea unei aliante cu General Motors.Noul varf de gama,Regent Limousine este lansat cu un motor 24/110 CP in 8 cilindri.Opel reuseste un record de viteza,254km/h,pe calea ferata in linie dreapta cu un Opel RAK,un model propulsat cu ajutorul rachetelor.Acelasi model reuseste sa atnga 238 km/h pe asfalt.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1929-General Motors cumpara 80% din capitalul Opel,pentru 26 milioane de dolari,devenind actionar majoritar.In acest an se pun si bazele Opel Bank si o firma de asigurari,toate sub umbrela Opel.
Cel mai important constructor european
1931-Se lanseaza prima ''masina a poporului'' Opel,un vehicul accesibil cu un motor de 1,2 litri,construit in numar de 100.000 exemplare.G.M.cumpara si restul de 20% din Opel.De asemeni Opel inaugureaza in acest an prima scoala de vanzari din domeniul automobilistic.
1936-Opel prezinta Olympia,primul model german produs in masa cu o caroserie integrala din otel.In acest an se deschide si fabrica de camioane de la Brandenburg,urmand sa se produca modelul Opel BLITZ.
1936-Este produsa prima generatie Opel Kadett,un model care a facut istorie.De asemenea ,se lanseaza Opel Super 6,o masina sportiva aacelor vremuri.Opel devine si cel mai important producator de autovehicule din Europa,fabricand anual un numar de 12.293 unitati.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1937-Opel aniverseaza 75 de ani de existenta.Divizia de biciclete Opel este vanduta catre NSU,dupa ce a fabricat un numar de 2,6 milioane de biciclete.In acest an este lansat modelul Opel Admiral.De asemenea Opel isi inchide o fabrica de frigidere din Russelsheim.
1938-O noua generatie Opel Olympia este lansata in acest an si este prezentat publicului popularul Opel Kapitan.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1939-Opel este pentru alpatrulea an consecutiv cel mai important constructor european,avand un numar de 25.374 angajati.
VA URMA...



Ultima editare efectuata de catre ksper in Vin Apr 30, 2010 10:29 pm, editata de 4 ori

http://www.youtube.com/user/kspermonikk/videos
Sus

2 Re: Istoria Opel la data de Vin Apr 30, 2010 10:23 pm

ksper

avatar
Senior TOP +
Senior TOP +
PARTEA A DOUA
În timpul Războiului Mondial
1940-Se produce exemplarul Opel cu numărul 1 milion,un model Opel Kapitan. Regimul nazist ordonă însă în Octombrie încetarea producţiei de autombile şi începerea fabricării de vehicule militare. Opel se profilează astfel nu doar pe camioane, ci şi pe producerea de trenuri de aterizare, cockpit-uri şi rezervoare de avion.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1944-Aliaţii distrug jumătate din Uzina din Russelsheim , fiind un punct strategic pentru ofensiva germană. De asemenea, Uzina din Brandenburg este distrusă aproape în întregime.
1945-Liniile de producţie de la Kadett sunt dezafectate şi trimise în Uniunea Sovietică.
1946-Opel reîncepe producţia la divizia de frigidere. În acelaşi an se reia şi fabricare de automobile, primul model scos pe porţile fabricilor fiind camionul Opel BLITZ.
1947-Producţia de automobile este reluată cu modelul Opel Olympia.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1948-Opel Kapitan este readus în fabricaţie, bucurându-se de o reîntoarcere de succes în râdnul germanilor.
1950-Reconstrucţia Uzinei din Russelsheim este finalizată.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
Era de glorie Opel Kapitan
1951-Opel devine primul constructor german care îşi crează facilităţi de testare proprii la uzina din Russelsheim. Producţia generaţiei cu numărul trei Opel Olympia începe.
1953-Olympia Rekord, primul model Opel cu caroserie ponton este prezentat la Salonul de la Frankfurt. Primul model Opel break este introdus pe piaţă, cu o ţintă de vânzări de 100.000 de unităţi. În acest an, Opel Kapitan reapare cu o nouă caroserie şi o nouă tehnologie.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1956-Opel-ul cu numărul două milioane apare pe piaţa şi este tot un Opel Kaptain.
1957-Opel Olympia Rekord P1 este prezentat la Salonul de la Frankfurt. În doar 3 ani vor fi vândute 850.000 de unităţi.
1958-Încă o generaţie Opel Kapitan este lansată pe piaţă. Din cauza lămpilor sale distincte, modelul P1 este cunoscut drept Kapitan "Gaura Cheii".
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1959-Producţia de de frigidere este abandonată. Opel introduce un Opel Kapitan cu un motor de 2.6 litri, model ce va deveni cel mai de succes produs de lux din istoria Opel.
1960-Opel Rekord P2 intră în producţie. În total 755.000 de astfel de unităţi sunt produse.
1961-Apare o versiune sportivă Opel Rekord P2 Coupe, întregind această gamă.
Opel sarbatoreste 100 de ani
1962-Opel sărbătoreşte 100 de ani de existenţă. O nouă uzină este inaugurată la Bochum, pentru producţia noului Opel Kadett.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1963-Opel Rekord A este prezentat. O nouă siglă este introdusă fiind influenţată de cea apărută pe camionul Opel BLITZ.
1964-Opel prezintă trei modele de lux: Kapitan, Admiral şi Diplomat. Aceste trei modele sunt lansate practic în spiritul vremurilor, fiind influenţate de industria americană. Cele trei modele de lux vin cu motoare de 6 şi 8 cilindrii şi sunt foarte bine primite de public.
1965-Un nou Kadett ia locul predecesorului. Acest model este practic cel mai de succes Opel construit vreodată, fiind vândut în 2,6 milioane de exemplare în cei 8 ani în care a fost în producţie. Se lansează Opel Rekord B şi cel mai puternic Opel de până atunci Diplomat V8.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1966-La Bochum se celebrează fabricarea a 1 milion de exemplare Opel Kadett. La Dudenhofen se construieşte un nou centru de testări, iar la Kaiserslautern o uzină de piese este înfiinţată. Este introdus modelul Opel Rekord C şi legendarul Rallye Kadett este introdus pe piaţă.
1967-Opel lansează sportivul Commodore A şi gama Kadett se îmbogăţeşte cu o nouă versiune de lux Kadett B LS
1968-Opel introduce spectaculosul Opel GT. Era primul model de acest gen din istoria Opel şi unul de care germanii erau foarte mândri, lansând sloganul "Doar zborul este mai plăcut".
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1969-Opel introduce a doua generaţie a modelelor Kapitan, Diplomat şi Admiral.
VA URMA...

http://www.youtube.com/user/kspermonikk/videos
Sus

3 Re: Istoria Opel la data de Dum Mai 02, 2010 10:48 pm

ksper

avatar
Senior TOP +
Senior TOP +
PARTEA A TREIA
10.000.000 de autovehicule Opel
1971-Sărbătoare în familia Opel. Constructorul german celebrează 10 milioane de automobile produse. În acelaşi an intră în producţie si modelul Opel Rekord D, la uzina din Russelsheim.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1972-Cu o cotă de 20.4% Opel este cel mai important constructor german. Opel Commodore B este introdus in acest an. O versiune modificată a lui Opel Gt cu motor diesel stabileşte două recorduri mondiale de viteză şi de consum la centrul de încercări din Dudenhofen.
1973-Opel Kadett C este lansat, generaţie care va atrage un total de 1.7 milioane de clienţi în toată lumea. Centurile de siguranţă sunt întroduse standard pe toate modelele Opel.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1974-Opel câştigă Campionatul European de Raliuri la bordul unui Ascona A. Piloţii care au adus acest succes au fost Walter Rohlr şi Jochen Berger.
1975-Opel Ascona B şi Manta B intră în producţie in acest an.
1977-Opel Rekord E intră în producţie in acest an, înlocuind generaţia Rekord D.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1978-Sunt introduse două modele de lux, sedanul Opel Senator şi coupe-ul sportiv Opel Monza. Pe aceste noi modele este introdus un motor V6 de 3 litri, ce dezvolta la acea vreme puterea de 180 CP.
1979-Este introdus primul Opel cu tracţiune pe fata, Opel Kadett D, model ce se fabrica în Bochum.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1981-Tech 1 a fost un concept care a subliniat rolul de pionier Opel in domeniul aerodinamicii. Acest studiu a reuşit să ating un coeficient aerodinamic de doar 0.235, stabilind un record mondial în acele vremuri. Tot în acest an, Opel ''gândeşte'' fiind primul constructor care foloseşte vopseluri pe bază de apă. Tot in acest an apare şi Opel Ascona C şi versiunea performantă Opel Manta B 400.
1982-U nou model îşi face loc în oferta Opel, compacta Opel Corsa. Acest model a fost fabrica la uzina de la Zaragoza special construită pentru acest model. În acest an Christian Geistdörfer câştigă Raliul de la Monte Carlo impunându-se cu un Ascona 400 în faţa rivalilor cu tracţiune integrală. În acelaşi Opel câştigă si Campionatul Mondial de Raliuri.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1983-Opel ajunge la cota 20.000 de automobile produse. Vehiculul aniversar este un model Opel Senator, produs la uzina din Russelsheim.
1984-Este introdus modelul Opel Kadett E. Experienţa studiului Tech 1 este aplicată pe modelul Opel Kadett E Gsi, care cu un coeficient de doar 0,30 este cel mai aerodinamic model compact al acelor vremuri.
1985-Opel este primul constructor german care introduce catalizatorul pe cel puţin o versiune din gama fiecărui model al mărcii.
1986-Opel Omega este introdus, un alt model foarte aerodinamic pentru acele vremuri cu un coeficient de doar 0,28. Acest model este şi ales maşina Anului în acea perioadă.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
Incepe Era Vectra
1987-Opel sărbătoreşte 125 de ani existenţă. Este introdus modelul Opel senator B şi logo-ul este schimbat, cu unul mai actual.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1988-Apare Opel Vectra, o berlină de clasă medie mult mai dinamică decât produsele de până atunci. Două versiuni de caroserie erau disponibile, dar asta nu a fost un impediment pentru ca Opel Vectra să devină un bestseller imediat. Pentru prima dată a fost introdusă tracţiunea integrală pe un model Opel din această clasă.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1989-Opel introduce catalizatorul pe toate modelele noi din gamă. Un model istoric este lansat, Opel Calibra, un coupe foarte aerodinamic, cu un coeficient de doar 0,26, un alt record pentru acele vremuri. Pentru prima dată se acordă premiul fundaţiei Adam Opel în cele trei oraşe, Russelsheim, Bochum şi Kaiserslautern.
1990-Opel este primul constructor care implementează un program de reciclare a plasticelor. De asemenea, Opel elimină din uz materiale poluante precum azbestul şi cadmiul, procesele de fabricaţie fiind mai curate decât în trecut.
VA URMA...

http://www.youtube.com/user/kspermonikk/videos
Sus

4 Re: Istoria Opel la data de Lun Mai 03, 2010 10:42 pm

ksper

avatar
Senior TOP +
Senior TOP +
PARTEA A PATRA
Inlocuire Kadett cu Astra
1991-După ani întregi de carieră modelul Opel Kadett este scos din scenă. În locul veteranului este introdus modelul Opel Astra, un model care păşeşte pe drumul spre legendă. Tot in acest an este lansat şi primul SUV din istoria companiei, Opel Frontera.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1992-În Eisenach, cea mai modernă fabrică din lume la acea oră îşi începe producţia. Un alt model de teren este lansat, Opel Monterey, şi tot în acest an intră în producţie şi utilitara Opel Campo.
1993-Este lansată cea de-a doua generaţie Opel Corsa. Noul model reprezintă o evoluţia din punct de vedere al designului şi al tehnologiei.
1994-Este lansată cea de-a doua generaţie Opel Omega şi un coupe sportiv de mici dimensiuni Opel Tigra.
1995-Opel introduce Opel Vectra B. Acest model făcea paşi importanţi în domeniul siguranţei, fiind primul automobil care prezenta sistemul retractiv al pedalelor în cazul unui impact frontal.
1996-Opel este primul constructor care combină tehnologia cu patru valve, cu injecţia directă şi turbo compresorul pe un automobil Diesel. La Russelsheim, Opel începe sa produca un model pentru piaţa americană Cadillac Catera, bazat pe Omega. Manuel Reuter câştigă campionatul internaţional de Turisme cu un Opel Calibra.
1997-Opel este primul producător european care introduce un motor în 3 cilindri, unitatea de 1.0 litru de pe Opel Corsa. Opel reintra pe segmentul vehiculelor comerciale cu utilitara Arena.
1998-O nouă generaţie Opel Astra intră în producţie. Un nou sediu în Russelsheim este inaugurat, cancelarul Helmuth Kohl fiind prezent la inaugurarea clădirii Adam Opel. Modelele Opel Frontera şi Monterey sunt prezentate sub o formă restilizată. Expansiunea în zona vehiculelor comerciale este continuată cu modelul Opel Movano. Este inaugurată fabrica din Gliwice, Polonia.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
1999-Opel celebrează 100 de ani de istorie automobilistica. Opel ajunge la cota 50 de milioane de unităţi produse, modelul aniversar fiind un Opel Omega. Opel lansează o nouă gamă de monvolume, pionierul fiind modelul Opel Zafira.
2000-Este lansat modelul Opel Agila, primul microvan german din istorie. Este introdus modelul Opel Astra Coupe şi o versiune pe GPL a lui Opel Zafira.
2001-Generaţia a treia Opel Corsa este prezentată oficial. Opel Speedster, o sportivă ultra-uşoară este lansată iar Opel Astra vine şi în versiunea cabrio. Cel mai rapid monovolum este prezentat, Opel Zafira OPC. Pe segmentul comercial este introdus Opel Vivaro şi Opel Combo.
2002-Este lansat Opel Vectra C şi este demarată o nouă campanie de imagine Opel,"Fresh Thinking for Better Cars." Se inaugurează cartierul general din Berlin.
2003-Este prezentat Opel Speedster Turbo şi versiunea pe GPL a lui Opel Astra Break. Opel Signum şi Opel Meriva sunt prezentate în acelaşi timp în Germania. Sunt introduse patru noi motoare CDTI şi o nouă tehnologie pentru cele pe benzină, TWINPORT. La Salonul Frankfurt International Motor Showeste prezentată noua generaţie Opel Astra.
2004-Opel Astra H intră pe piaţă. Opel Tigra vine sub forma unei noi generaţii, de data asta coupe-cabrio. Este prezentat Opel Astra GTC la salonul de la Paris. Opel produce 60.000.000 de automobile.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
2005-Sunt prezentate Opel Astra OPC şi Opel Zafira OPC la Geneva 2009. Producţia noii generaţii Opel Zafira începe la uzina de la Bochum. Opel Vectra C şi Signum primesc un facelift. Opel Meriva este prezentat la Salonul de la Bologna cu motorul de 1.3 CDTI primind titlul de motorul anului la categoria 1 - 1.4 litri. Ople lansează al doilea model coupe cabrio din istorie, reprezentat de Opel Astra TwinTop.
2006-Opel Astra aduce o inovaţie tehnologică pentru maşinile de serie: primul acoperiş panoramic. O legendă este readusă la viaţă, Opel GT. La Salonul de la Londra, se consemnează premiera mondială a noului Opel Corsa. De asemenea, Opel revine în segmentul modelelor de teren cu Opel Antara.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
2007-Este lansat modelul Opel Corsa OPC, un model de clasă mică cu 192 CP, proveniţi dintr-un motor de 1.6 litri turbo. Corsa mai are parte de o versiunea hot, Corsa GSi, lansat tot la Salonul de la Londra. Opel prezintă conceptul GTC, cel care va schimba faţa Opel. Opel semnează o înţelegere cu cei de la Zastava pentru a produce modelul Opel Astra.
2008-Opel începe producţia modelului Opela Astra H la uzina din Sant Petersburg. Opel lansează a doua generaţie a lui Opel Agila, model dezvoltat împreună cu Suzuki.
G.M. anunţă că vrea să investească 9 miliarde de euro în Opel până în 2012. Este lansat la Salonul de la Londra modelul Opel Insignia, urmaşul lui Opel Vectra. Modelul este încununat Maşina Anului 2009, fiind foarte apreciat de presa de specialitate.
2009-Uzina din Zaragoza produce în luna Aprilie modelul Opel cu numărul 10.000.000.
G.M., proprietarul Opel intră în faliment şi anunţă intenţia de a vinde Opel, marca germană fiind foarte aproape de a ajunge în portofoliul Magna. Pe 3 noiembrie consorţiul american reconsideră poziţia Opel şi renunţă la intenţiile de a vinde această marcă. Apare Opel Astra J, cea de-a patra generaţie fiind lansată la Salonul de la Paris. Modelul este una dintre cele şapte autovehicule nominalizaţe pentru Car of The Year 2010.
SFARSIT(d e o c a m d a t a) Haios

http://www.youtube.com/user/kspermonikk/videos
Sus

5 Re: Istoria Opel la data de Lun Iul 19, 2010 12:31 pm

Lion

avatar
Moderator
Moderator
Propulsat spre cer
Fritz von Opel a fost primul om care a învins gravitaţia într-un autovehicul propulsat de o rachetă, scriind istoria în urmă cu 80 de ani.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
Era o dimineaţă senină şi răcoroasă, când un mic grup de spectatori, jurnalişti şi o echipă de filmare care realizează filme „cu sonor” (venită tocmai din Paris) se adunau pe câmpurile plantate cu viţă de vie de la periferia oraşului Frankfurt. Această zonă întinsă de la marginea districtului Bockenheim a fost unul dintre primele aeroporturi din Germania, iar maiestuoasele zeppeline şi agilele avioane deveniseră o privelişte obişnuită, aşa încât decolările şi aterizările nu mai atrăgeau privirile curioşilor.
Totuşi, ziua aceea a început diferit: încă din primele ore ale dimineţii zilei de 30 septembrie 1929, mecanicii de la uzina Opel din Rüsselsheim se ocupaseră de construcţia unei platforme de lansare din oţel, cu înălţimea de 18 metri. Un camion se apropia dinspre orizont, transportând componentele unui aparat de zbor neobişnuit, care a fost asamblat la faţa locului şi apoi ridicat pe platformă. După încheierea procesului de asamblare, aeronava înaltă de patru metri, proiectată de instructorul de zbor şi constructorul de avioane Julius Hatry, era prevăzută cu 16 rachete cu combustibil solid în parte din spate care, după ce erau aprinse, trebuiau să o propulseze în aer. Problemele întâmpinate la sistemul de aprindere au făcut ca primele două încercări de lansare să se finalizeze doar cu un zgomot puternic şi mult fum, iar aeronava se ridica puţin şi apoi plana deasupra câmpului. La fix 3.30 p.m., pionerul în domeniul zborurilor cu rachete de propulsie, Fritz von Opel, îmbrăcat în pantaloni albi şi o jachetă de pilot de culoare albastră, a iniţiat cea de-a treia şi ultima încercare. De această dată, aprinderea a funcţionat perfect şi, cu o viteză mai mare de 100 km/h, aeronava OPEL-RAK 1 a fost propulsată spre cer de pe platforma de lansare şi a zburat în cerc deasupra zonei la o altitudine de 20 - 30 de metri, lăsând în urmă o dâră albă de fum.
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

ISTORIA PROIECTULUI RAK

11 APRILIE 1928: prima prezentare publică a autovehiculului propulsat de rachete RAK 1, pe circuitul de curse Opel din Rüsselsheim.
23 MAI: prototipul RAK 2 stabileşte un nou record pe traseul Avus din Berlin, unde Fritz von Opel a atins o viteză maximă de 230 km/h.
FINALUL LUNII MAI: este testată motocicleta RAK Motoclub Opel, propulsată de şase rachete.
23 IUNIE: RAK 3 stabileşte un nou record mondial de viteză pe şine, atingând viteza de 254 km/h.
4 AUGUST: Vehiculul pe şine RAK 4 explodează în timpul unei încercări de a stabili un record; în aceeaşi zi, lansarea vehiculului RAK 5 este interzisă.
29 SEPTEMBRIE 1929: Fritz von Opel înregistrează primul zbor public în aeronava propulsată de rachete Opel-Sander RAK 1.


Sus

6 Re: Istoria Opel la data de Sam Oct 02, 2010 6:52 pm

StefanTolos

avatar
Administrator
Administrator
1. Adam Opel, fondatorul marcii din Russelsheim, a debutat in industria auto prin largirea gamei de echipamente pe care le construia la fabrica sa. Initial, Adam Opel fabrica biciclete si a trecut ulterior la masini de cusut. Productia de automobile a inceput in anul 1899, cand Adam Opel a semnat un contract cu fermierul Friedrich Lutzmann, din Dassau, Germania. Impreuna, cei doi au inceput sa produca automobile la fabrica lor din Anhalt. Cei doi fii ai lui Adam Opel au lucrat apoi in parteneriat cu Lutzmann si au dezvoltat primul lor automobil, care era produs la noua lor fabrica din Russelsheim. Primul model de creatie 100% Opel s-a intitulat Lutzmann.

2. In 1901, Adam Opel se separa de Lutzmann si semneaza un contract cu francezul Alexandre Darracq. Impreuna, au produs modele Darracq si le-au vandut sub marca Opel-Darracq. Aceste modele aveau caroserii Opel montate pe sasiuri Darracq. Marca Darracq a fost cumparata ulterior de catre italienii de la Alfa, care i-au schimbat numele in Alfa Romeo.

3. Tot in anul 1901, Opel a construit prima motocicleta. Iar modelul Opel 10/12 hp (primul model al fratilor Opel) a debutat la Salonul Auto de la Hamburg in toamna anului 1902.

4. In 1909, Opel a construit modelul 4/8 hp. Acest model era cunoscut in Germania ca fiind "masina doctorului" si a devenit extrem de populara printre acestia. Doctorii apreciau fiabilitatea si robustetea modelului si il foloseau pentru a face vizite la domiciliu.

5. Productia de masini de cusut Opel a fost oprita in anul 1911 din intamplare, deoarece fabrica a fost incendiata in acel an si a ars aproape in intregime. Din acel moment, Opel a hotarat sa se concentreze pe productia de automobile.

6. Pana in anul 1914, Opel devenise cel mai important producator de automobile din Germania, iar in anul 1920 a fost primul producator german de masini care a incorporat o linie de asamblare in fabrica sa.

7. General Motors a cumparat 80% din actiunile Opel in anul 1929, si a creat prima banca a unui producator de automobile din Germania. Aceasta banca avea rolul de a finanta investitiile si vanzarile in rate. Doi ani mai tarziu, GM a achizitionat restul de 20% din actiunile Opel si a transformat compania intr-o filiala a General Motors. La acea vreme, cei 13.000 angajati Opel produceau 500 de automobile si 6.000 biciclete zilnic.

8. Opel este primul producator de automobile din lume care a creat o masina de productie cu o caroserie autoportanta. Acest lucru se intampla in anul 1935, iar modelul in cauza era Opel Olympia. Aceasta proprietate a fost patentata de Opel, care a realizat unul dintre cele mai importante inovatii din istoria automobilelor.

9. Anul 1937 a reprezentat sfarsitul productiei de biciclete pentru fabricile Opel, care devenisera cele mai mari uzinede acest gen din lume. Liniile de productie de biciclete au fost vandute companiei NSU, care a fabricat ulterior si automobile.

10. De-a lungul timpului, sigla Opel nu a ramas neschimbata. Pana in 1937, logo-ul Opel era un Zeppelin amplasat intr-un cerc. Acest simbol a fost schimbat deoarece zeppelin-urile nu mai erau un mijloc de transport apreciat, moment in care Opel a trecut la noua sa sigla, care semnifica un fulger. Fulgerul a fost ales datorita celui mai celebru model de la acea vreme al producatorului german – camionul Opel Blitz. Pana la lansarea lui Insignia, sigla Opel a ramas aproape neschimbata. Introducerea lui Opel Insignia a dus la incorporarea literelor "OPEL" in sigla, care a primit un aspect tridimensional.

11. In anul 1941, Opel nu a produs nicio masina, desi in 1940 au fabricat 5.420 unitati, iar in 1939 au produs 90.858 automobile. Anul 1942 a fost la fel de nefast ca 1941, doar 3 automobile iesind pe poarta fabricii Opel in acel an. Cel mai trist an din istoria interbelica a lui Opel este cu siguranta 1944, cand fabricile din Russelsheim si Brandenburg au fost distruse de bombardamentele aliatilor. Desi primul model postbelic Opel a fost un camion Blitz de 1.5 tone – fabricat in 1946, productia a revenit la nivelul normal abia in anul 1951, cand Opel a introdus modelul Kapitan.

12. La finele celui de-al doilea razboi mondial, sovieticii au dezasamblat linia de productie a lui Opel Kadett. Linia de fabricatie a lui Kadett a fost mutata in Rusia, iar acesta a fost transformat cu forta in Moskvich 400/401.

13. Opel a fost cel mai mare producator de automobile din Germania in anul 1972, cand avea o cota de piata de 20.4%.

14. Intre anii 1976 si 1980, modelele fabricate de Isuzu erau vandute sub sigla Opel pe unele piete, fara ca intre masinile fabricate de cele doua marci sa existe vreo legatura. Colaborarea dintre cei doi producatori a continuat ulterior, cand Isuzu a furnizat motoare diesel pentru anumite modele Opel din anii 1990, cum ar fi Opel Astra 1.7 DTI.

15. In anii 1980, Opel a fost primul producator german care a introdus un convertor catalitic pe toate modelele sale alimentate cu benzina.

16. Opel a fost primul producator de automobile german care a introdus un sistem de siguranta cu tetiere active pentru scaunele din fata ale modelelor sale. A fost vorba de Astra, Zafira, Vectra si Omega.

17. Opel este primul producator german care si-a dechis o fabrica de asamblare in Polonia, fiind urmat ulterior de catre alti producatori din Germania.

18. Opel a creat un nou segment de nisa in anul 2000, cand a inceput productia modelului Agila. La acea vreme, Opel Agila era un microvan, primul model de acest gen din Germania. Opel Agila A este derivat din modelul Suzuki Wagon R.

19. Sloganul "Das Auto", utilizat astazi de Volkswagen, a fost folosit pentru prima data de Opel si se referea la Opel Kadett B, model lansat in anii '60.

20. Modelele Opel au fost vandute pe numeroase piete cu diferite nume. Spre exemplu, in Statele Unite ale Americii modelele Opel erau vandute sub sigla Saturn, desi intre anii 1958 si 1975 acestea au fost vandute chiar sub sigla Opel de catre dealerii Buick. In Australia, modelele Opel sunt vandute sub sigla Holden, pe cand in America Latina acestea sunt vandute sub sigla Chevrolet. Unele modele Opel au fost vandute in Statele Unite ale Americii chiar si sub sigla Pontiac, Pontiac Solstice fiind echivalentul american al lui Opel GT

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

7 Re: Istoria Opel la data de Joi Dec 16, 2010 6:12 pm

citony2004

avatar
Senior
Senior
Iata si cum arata azi fabrica din Russelsheim. Poate impingeti o vizita pe-acolo: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Sus

8 Istoria marcii Opel in linii mari. la data de Sam Mar 05, 2011 5:36 pm

ebz

avatar
Moderator
Moderator
1862 – Adam Opel intra in afaceri in orasul sau natal, Rüsselsheim, construind prima sa masina de cusut si punand bazele companiei Opel.

1863 – Compania se extinde: Adam Opel are primul sau angajat, iar peste doi ani, isi ia primul elev. Cu o aparitie in ziarul local Groß-Gerauer Kreisblatt, Opel incepe sa isi promoveze produsul.

1868 – Afacerea cu masini de cusut are succes, iar Adam Opel se muta inapoi la prima fabrica, o hala indistriala cu spatii locuibile. Tot in acelasi an se casatoreste cu Sophie Scheller, fica unui industrias german.

1869 – Introduce puterea aburului pentru a facilita constructia masinilor de cusut.

1872 – Adam Opel stabileste un plan de asigurare a fabricii.

1886 – Prin intrarea in afacerea cu biciclete, Opel asigura o a doua baza a companiei. Fiii lui Adam erau buni biciclisti, castigand cateva sute de curse de biciclete construite de Opel. In mai putin de 40 de ani, Opel devine unul dintre cei mai mari producatori de biciclete din lume.

1896 – Adam Opel moare la varsta de 58 ani, iar sotia sa Sophie isi asuma responsabilitatea continuarii afacerii, cu ajutorul fiilor.

1899 – Apare numele primului automobil marca Opel, Opel Patent Motor Car, System Lutzmann. Aceasta a marcat inceputul productiei in Rüsselsheim, astfel se pun bazele constructiei primelor automobile utile.

1900 – Isi face debutul international

1901 – Heinrich von Opel castiga concursul de catarare langa Heidelberg intr-un Opel Lutzmann. Este semnat un contract cu producatorul francez Alexandre Darracq, autorizand ca Opel sa produca automobile sub licenta Darracq. Opel construieste prima motocicleta.

1902 – Prima caroserie Opel este adaptat pe un sasiu Darracq in Rüsselsheim. Automobilele care au fost construite sunt vandute sub brandul Opel Darracq. Spre sfarsitul aceluiasi an apare primul model construit in intregime de Opel cu un nou motor in 2 cilindrii, dezvoltand 10/12 CP.

1903 – Opel dezvolta un nou motor in 4 cilindrii, cu o putere de 20/24 CP.

1905 – Este inaugurat un showroom si service Opel Darracq, langa parcul Tiergarten din Berlin

1906 – Al 1000-lea automobil paraseste fabrica. Opel construieste o noua ramura a fabrici in Berlin.

1907 – Opel este premiat cu Kaiser`s Prize pentru cel mai bun automobile german.

1909 – Opel introduce o masina compacta, cu o putere de 8 CP, avand 2 locuri, construita pentru cei ce pun mare accent pe stabilitate. Aceasta devine cunoscuta sub numele de DoktorWagen (masina doctorilor)


1910 – Un nou sistem de productie este implementat, caroseriile prefabricate putand fi combinate cu mai multe modele de sasiuri si motoare. Opel detine o cota de piata de 12.3 % din vanzarile de automobile din Germania.

1911 – Cu un motor de 6/16 CP, Opel adopta un nou model de caroserie “torpedo”. Un incendiu distruge mare parte din fabrica.

1912 – Opel sarbatoreste cea de-a 50-a aniversare. Se ajunge la un numar de 10.000 de automobile produse.

1913 – Sunt create motoare de 4 L si 4.5 L, 4 cilindrii, fiecare avand cate 4 valve, pentru noul sezon de competitii.

1914 – Este construita o masina menita sa doboare recorduri, bazata pe tehnologia motorului care a dus la castigarea mai multor curse in 1913. Opel devine cea mai mare companie constructoare de masini din Germania. Un model de mare succes, de 5/14 CP, intra in productie fiind alintat Puppchen, Papusica.

1914–1918 – In timpul Primului Razboi Mondial Opel produce doar masini militare.

1916 – Opel introduce primul motor in 6 cilindrii de 4.7 L, pe modelul de 18/50 CP.

1919 – Este inaugurat traseul de curse al celor de la Opel, situat in sudul orasului Rüsselsheim. Este primul circuit de curse si teste din Germania.

1920 – La Opel este infiintat primul consiliu de administratie .

1921 – Opel construieste un motor in 8 cilindrii, folosit la curse de Fritz von Opel, care a castigat marele premiu pe traseul AVUS din Berlin si a participat la cursa Eifel.

1924 – Cu o investitie uriasa Opel isi modernizeaza productia de automobile. Sediul din Rüsselsheim este primul din Germania care introduce productia de serie, incluzand procesul de asamblare. Prima masina produsa cu noua tehnologie a fost legendarul model de 4/12 CP, cunoscut sub numele Laubfrosch (Broasca copac), cu referire la culoarea verde a caroseriei, si farurile proeminente.

1926 – Datorita noilor metode si a cererii mari, pretul modelului 4/12 CP (Broasca copac) scade de la 4500 marci la 2980 marci, ajungand si pana la 1990 marci. Acest lucru face ca autmobilul sa fie permisibil si pentru partea mai saraca a publicului. Echipa Rüsselsheim ajunge la un total de 75 victorii in diferite curse.

1928 – Atingand o cota de piata de 37.5%, Opel este de departe cel mai mare constructor german de automobile. Se prefigureaza o alianta cu General Motors, Opel este listat pe bursa. Apare un nou model, Regent Limousine, cu motor in 8 cilindrii, 24/110 CP. Tehnologia constructiei de motociclete atinge o cota maxima, prin introducerea modelului Motoclub. Este demarat un proiect prin care se incearca constructia unei masini propulsata de o racheta, sub numele de Rak 1. RAK 1 accelereaza de la 1-100 km/h in doar 8 secunde pe circuitul Opel. O luna mai tarziu, Fritz von Opel ajunge la o viteza de 238 km/h pe circuitul de la AVUS din Berlin cu un RAK 2, devenind un erou popular.

1929 – General Motors achizitioneaza 80% din actiunile companiei lui Adam Opel, cu doar 26 milioane de dolari, devenind actionar majoritar. Opel este primul producator german care stabileste o companie de asigurari. O alta premiera este Banca Opel care finanteaza achizitiile de automobile. In acelasi an Fritz von Opel, zboara pentru prima data cu racheta, cu un RAK 1.

1930 – Este lansata camioneta Opel Blitz.

1931 – La sediul din Rüsselsheim este construita prima “masina a poporului”, un autovehicul care si-l poate permite toata lumea, echipat cu un motor de 1.2L.

1931-1935 – Sunt construite 100.000 de unitati- un volum de productie care nu a mai fost atins de nici un model in Germania. General Motors cumpara si restul de 20 % din actiunile companiei Opel. Opel devine prima companie constructoare de masini care infiinteaza un sistem de instruire a service-urilor.

1935 – Opel prezinta modelul Olympia, prima masina produsa in masa, cu caroserie integrala din otel. Avantajele acesteia sunt: greutate redusa, o siguranta pasiva mai mare si coeficient aerodinamic scazut. In acelasi timp, un nou proces de fabricatie este dezvoltat si instalat de catre constructorii de la Rüsselsheim, asa numitul “nunta” prin care se combina caroseria prefabricata cu sasiul si ansamblurile mecanice. Cu aceasta noua tehnologie a fost marita capacitatea anuala de productie pana la 25.000 modele Blitz. Opel a devenit prima companie care a fabricat mai mult de 100.000 de vehicule intr-un an.

1936 – Un nou model apare, primul Kadett. In acelasi an este lansat elegantul si puternicul Opel Super 6. Compania devine cea mai mare din Europa in din punct de vedere al productiei si exportului de automobile, ajungand la o productie anuala de 120,239 de unitati.

1937 – Opel sarbatoreste 75 de ani de la infiintare, iar compania se axeaza mai mult pe productia de automobile, dupa ce au construit 2.6 milioane de biciclete. Este prezentata o noua masina, propulsata de un motor 3.6 L in 6 cilindrii, Opel Admiral. Incepe productia de frigidere si congelatoare in Rüsselsheim.

1938 – O noua generatie a modelului Olympia apare pe piata. Primul Opel Kapitan este prezentat publicului.

1939 – Al patrulea an consecutiv in care Opel este cel mai mare producator de masini din Europa, cu o forta de munca de 25,374 angajati.

1940 – Este produs vehicolul cu numarul 1.000.000, un model Kapitan. Este adaugata tractiunea integrala pe camioane si sunt produse echipamente militare cum ar fi trenuri de aterizare si rezervoare pentru avioane.

1944 – Sediul din Rüsselsheim este distrus in proportie de 50%, iar cel din Brandenburg este complet distrus.

1945 – Intreaga instalatie de productie este dezasamblata si trimisa in Uniunea Sovietica drept despagubiri de razboi.

1946 – Reincepe productia de frigidere si congelatoare. Apare prima masina de dupa razboi, un camion Blitz de 1.5 tone.

1947 – Reincepe productia de masini, cu reaparitia modelului Olympia.

1948 – La sediul din Rüsselsheim, este reluata productia modelului Kapitan, care se bucura de o revenire spectaculoasa.

1950 – Este finalizata reconstructia sediului din Rüsselsheim.

1951 – Incepe productia celei de-a 3`a generatii de Opel Olympia in Rüsselsheim

1953 – Apare un nou model, Olympia Rekord, primul cu o caroserie bine definita, avand grilajul de protectie sub forma de gura de rechin. A fost prezentata la IAA International Motor Show din Frankfurt. Din nou, productia anuala depaseste 100.000 de unitati. In acelasi an apare un nou Opel Kapitan cu o caroserie restilizata si o noua tehnologie.

1956 – Masina cu numarul 2.000.000 iese din productie, un Opel Kapitan.

1957 – La IAA International Motor Show din Frankfurt este prezentat modelul Opel Olympia Rekord P1. Pe parcursul a 3 ani au fost vandute aproximativ 850.000 de unitati.

1958 – Este introdusa o noua generatie de Kapitan. Cu referire la formele distinctive ale stopurilor, devinde cunoscut sub numele de “Keyhole” Kapitan (gaura de cheie).

1959 – Se pune capat productiei de frigidere si congelatoare. Opel introduce un model Kapitan cu motor de 2.6L, care in scurt timp a devenit cel mai de succes model de lux construit vreodata la Rüsselsheim.

1960 – Apare Opel Rekord P2. Aproximativ 755.000 de unitati au fost construite in total.

1961 – Este lansat un coupe Sport.

1962 – Opel sarbatoreste cea dea 100`a aniversare. Este inaugurat un nou punct de lucru in Bochum pentru productia noului Opel Kadett.

1963 – Este prezentat Opel Rekord A.

1964 – Opel prezinta 3 noi modele de lux: Kapitan, Admiral si Diplomat. Aceste prestigioase modele au motoare in 6 si 8 cilindrii. Toate 3 sunt bine primite si devin imediat un succes pe piata.

1965 – Un nou Kadett ii ia locul predecesorului sau, devenind pana in 1973, cel mai de succes model de pana atunci, cu o vanzare de 2.6 milioane de unitati. Apare cel mai rapid coupe: Diplomat V8.

1966 – Sediul din Bochum sarbatoreste iesirea din productie a masinii cu numarul 1.000.000 din seria B Kadett. Opel deschide un nou sediu in Dudenhofen in statul German, Hesse, precum si o fabrica de piese auto in Kaiserslautern. Intra in productie Rekord C si legendarul Rallye Kadett este introdus pe piata.
1967 – Opel lanseaza Commondore A si un nou model de Kadett, B LS.

1968 – Apare Opel GT cu un slogan de promovare “doar zborul este mai placut”.

1969 – Opel introduce a doua generatie a modelelor Kapitan, Admiral si Diplomat.

1970 – Modelele de clasa medie Ascona A si Manta A sport sunt lansate. Commondore GS/E cu motor pe injectie intra in productie.

1971 – Iese din productie modelul cu numarul 10.000.000 la sediul din Rüsselsheim. Intra in productie modelul Rekord D.

1972 – Cu o cota de piata de 20,4 %, Opel este cel mai mare producator de automobile din Germania. Este introdus modelul Commodore B. O versiune modificata a Opel GT cu motor diesel apare, stabilind doua recorduri mondiale si 28 internationale.

1973 – Este lansat Kadett C. 1.7 milioane de unitati au fost produse. Centurile de siguranta devin dotari standard la toate modelele Opel.

1974 – Walter Röhrl si copilotul sau Ochen Berger castiga Raliul de la Monte Carlo pentru prima data cu Opel Ascona A.

1975 – Ascona B si Manta B intra in productie

1977 – Record E succeda modelul Rekord D.

1978 – Doua mari staruri intra pe piata de automobile: modelul de lux cu patru usi Senator si coupe-ul sport Monza. Acestea aveau un motor nou construit de 3 L , 6 cilindrii, producand 180 CP.

1979 – Incepe productia noului Kadett D, cu tractiune pe fata, in Bochum.

1981 – Opel devine prima companie producatoare de masini care foloseste vopsele ecologice pe baza de apa. Opel Ascona C si performanta Manta B400 intra pe piata.

1982 – Este infiintat un nou sediu in Saragossa, Spania, pentru productia modelului Corsa, care a avansat rapid pentru a deveni cea mai bine vanduta masina din clasa ei. Walter Röhrl alaturi de copilotul Christian Geistdörfer, conducand modelul Ascona 400 au castigat raliul de la Monte Carlo si Rally World Championship.

1983 – Vehicolul cu numarul 20.000.000 paraseste linia de productie. Acesta a fost un Senator.

1984 – Este introdus modelul Kadett E. Versiunea GSi, este cel mai aerodinamic model din clasa ei pe plan mondial. Opel Kadett a fost aleasa masina anului de catre un juriu international.

1985 – Opel devine prima companiei Germana care include un convertor catalitic pe fiecare model.

1986 – Opel Omega isi face debutul.

1987 – Opel sarbatoreste cea dea 125-a aniversare. Senator B este prezentat publicului.

1988 – Este introdus Opel Vectra. Model de clasa medie, disponibil cu 2 modele de caroserie, devine imediat cea mai bine vanduta masina. Vectra este caracterizata printr-un design dinamic si confort in timpul condusului, combinat cu un sasiu de o tehnlogie avansata. Este disponibila si o versiune cu tractiune integrala.

1989 – Este lansat Opel Calibra. Al 25.000.000 lea model Opel paraseste linia de productie.

1990 – Opel devine prima companie care implementeaza un sistem de reciclare a materialelor plastice. Aceasta reflecta angajamentul companiei fata de tehnologii dedicate protectiei mediului.

1991 – Se termina productia Kadett, caruia ii ia locul Opel Astra. Acest nou model este echipat cu un sistem de siguranta care include protectie in cazul unui impact lateral, tensionator al centurii de siguranta. Opel lanseaza primul vehicul off-road, Frontera, care intr-un an devine lider in clasa ei.

1992 – In Eisenach, cel mai avansat punct de lucru al celor de la Opel, incepe productia bazata pe principiul inovativ al productiei de baza. Sunt lansate inca doua modele off-road: Monterey si vehiculul utilitar Campo Sports Cap.

1993 – A doua generatie de Corsa este lansata. Cu noul design, Corsa avanseaza repede in topul masinilor din clasa ei, unde se mentine ani buni.

1994 – O noua generatie de Omega este introdus pe piata. Opel Tigra, un coupe sport, este prezentat.

1995 – Opel introduce Vectra B. Opel introduce in premiera la toate modelel airbaguri atat pentru sofer cat pentru pasagerul din dreapta. La noul Vectra a fost echipat cu un sistem de anti blocare a pedalei si cu airbag hibrid.

1996 – Opel devine prima companie care combina avantajele tehnologiei bazate pe 4 valve cu injectia directa si turbo pe un motor diesel. Productia modelului Cadillac Catera, bazat pe Omega, incepe in Rüsselsheim. Manuel Reuter castiga campionatul International Touring Car (ITC) cu un Opel Calibra.

1997 – Opel lanseaza Mobility Initiative, un sistem de navigatie pentru modelele Omega si Vectra. Pentru prima data o masina Europeana este echipata cu un motor de 3 cilindrii cu 12 de valve, un Opel Corsa. Cu Opel Arena, producatorul German intra in segmentul de piata al masinilor comerciale.

1998 – O noua corporatie este infiintata in Rüsselsheim: Cladirea Adam Opel este inaugurata de cancelarul german Dr. Helmut Kohl.
Expansiunea continua in sectorul comercial cu modelul Movano. Noul Astra intra in productie. Vehiculele off-road Monterey si Frontera apar sub un design nou. Iese pe piata masina cu numarul 1.000.000 din modelul Vectra. Opel deschide un nou sediu in Glowice, Polonia.

1999 – Opel marcheaza un secol de excelenta in automobile. Masina cu numarul 50.000.000 paraseste fabrica de asamblare, un Omega. Odata cu Zafira, Opel lanseaza o noua clasa masinilor compacte.

2000 – A inceput productia modelului Agila, care a fost prima microfurgoneta din Germania, un vehicul perfect pentru oras. Cheia spre succes a lui Agila a fost maximizarea utilizarii spatiului disponibil, combinat cu eficienta motorului. Opel prezinta conceptul Zafira, care era propulsata de un motor electric. Apare un nou motor de 2.2 litri, care genera 147 cai putere. Astra Coupe isi face debutul. Apare o varianta lui Zafira care era propulsat cu gaz natural.

2001 – A treia generatie a celei mai bine vandute masini pe plan mondial, o actualizare a lui Opel Corsa, continua povestea de succes. Apare Opel Speedster, a doua generatie de Astra Cabrio si Vivaro. Opel prezinta cel mai rapid monovolum din Europa, Zafira OPC, in acelasi timp prezentand si Zafira CNG. Astra Coupe X-treme este de asemenea prezentata la Geneva. Zafira HydroGen 1, cu motor electric stabileste 15 recorduri internationale.

2002 – Opel stabileste un nou slogan: Opel. Fresh Thinking for Better Cars (Opel. Gandire proaspata pentru masini mai bune). Cancelarul German Gerhard Schröder inaugureaza cea mai avansata fabrica constructoare de masini, in Rüsselsheim. Noul Vectra iese pe piata.

2003 – Opel Speedster Turbo si Opel Astra combi 1.6 CNG sunt introduse pe piata Germana. Opel Signum si Meriva sunt prezentate impreuna in Germania. Opel deschide un nou centru de testare in Pferdsfeld. La fabrica din Rüsselsheim, este construit noul motor CDTI diesel si tehnologia de reducere a consumului de combustibil TWINPORT pentru motoarele pe benzina. Incep testele la noul Zafira HydroGen3 cu motor electric pe strazile din Tokyo si Washington.
Opel ECO Speedster stabileste 17 recorduri internationale. Sunt prezentate la IAA International Motor Show din Frankfurt a treia generatie de Opel Astra precum si Opel Vectra combi si Insignia sedan.

2004 – Opel Tigra TwinTop si Astra combi sunt introduse pe piata. Astra GTC este prezentata la Paris Motor Show. Pana la aceasta data Opel a produs cel putin 60.000.000 de vehicule.

2005 – Apare Opel Zafira 1.6 CNG (Compressed Natural Gas) devine cea mai bine vanduta masina cu un astfel de motor. Premiera mondiala la Astra OPC si Zafira OPC la Geneva Motor Show. Incepe productia noii Zafira la sediul din Bochum, care a fost notata cu 5 stele la testul de siguranta EURO NCAP. Jurnalisti din peste 26 tari au calificat motorul 1.3 CDTI ECOTEC ca fiind motorul anului 2005 din cadrul motoarelor intre 1.0 si 1.4 L. Versiunile imbunatatite ale Vectra si Signum ies pe piata. Premiera mondiala pentru noul Astra TwinTurbo Cabrio coupe sportiv si elegant, la Frankfurt Motor Show, impreuna cu conceptul Antara SUV, Vectra OPC si noua Zafira CNG. O versiune reconditionata a modelului Meriva este prezentata la Bologna Motor Show. Versiunea OPC este prezentata in premiera la Essen Motor Show.

2006 – Incepe productia Astrei GTC cu viziune panoramica, parbrizul intinzandu-se pana aproape de jumatatea plafonului. Noul Opel GT este prezetat la Geneva Motor Show. Aceasta masina sport, cunoscuta si sub numele de roadster, continua istoria legendarului GT din 1960. General Motors deschide un nou centru de design in Rüsselsheim. Intra in productie noile versiuni ale Vivaro si Movano. Premiera mondiala la a patra generatie de Corsa la British International Motor Show din Londra, Productia de serie incepe in Eisenach si Zaragoza. Noua Corsa primeste 5 stele la testul de rezistenta pentru protectia pasagerilor la Euro NCAP. Prima serie a productiei noii versiuni cu tractiune integrala a Crossover-ului Antara este disponibila pe piata.

2007 – Noua versiune Astra este lansata cu noi motoare, tehnologie imbunatatita si un nou design. La cursa OPC Race Camp au fost selectati dintr-un numar de 18.500 de candidati doar 10 sunt selectati, care vor participa la cursa de 24 h din Nürburgring in 2008.
Conceptul GTC are un nou design progresiv, si este prezentat la Geneva Motor Show. In premiera mondiala este prezentat Corsa OPC cu un motor 1.6L producand 192 CP. Este prezentata Corsa GSi de 150 CP la Barcelona Motor Show.
Opel prezinta la IAA Motor Show din Frankfurt modelul Flextreme. Acesta imbina un motor electric care primeste putere de la baterii cu un motor cu combustie care incarca bateriile. De asemenea Corsa CDTI ecoFLEX este prezentata la Frankfurt, echipata cu un motor dieselcare emite 119 grame de CO2/km, avand un consum mediu de doar 4.5 L la 100 de Km. Corsa este cea mai bine vanduta masina mica din Germania



Ultima editare efectuata de catre supervizor in Sam Mar 05, 2011 5:40 pm, editata de 1 ori (Motiv : Exista o discutie pe aceasta tema pe forum,iar te grabesti,esti fantastic serios,stii ca nu fac menajamente.Lipit la subiectul deja existent.)

Sus

Continut sponsorizat


Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum