Tutorial curatare throttle body X16XEL Astra F 5 5 1

Nu sunteti conectat. Conectati-va sau inregistrati-va

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 1]

1 Tutorial curatare throttle body X16XEL Astra F la data de Joi Apr 08, 2010 10:00 am

Raducu


Senior TOP
Senior TOP
Manifestari de TB murdar:


-masina se tureaza in hopuri
-relanti instabil
-la diferite turatii motorul vibreaza
-la calcarea brusca a pedalei de acceleratie nu reactioneaza decat dupa cateva secunde
-se pot aprinde martori in bord MIL sau EXHAUST
Daca apar aceste simtome la masina trebuie curatat TB si EGR.
Scule necesare:antigel circa 500ml(ve-ti pierde cand veti scoate furtunasele de la corpul clapeta) , pensula , carpe , benzina (200-300ml) sau spray de curatat , surubelnita in cruce si dreapta , patenti sau clesti , trusa de torx-uri , cheie cu clichet plus prelungitor.


Se va deconecta bateria in ordinea MINUS-PLUS.
Se scoate capacul acela de plastic pe care scrie ECOTEC (este prins in doua surubele ) apoi se desface galeria de admisie superioara care este prinsa in trei suruburi plus doua piulite in partea de sus si doua suruburi incastrate in cauciuc in partea de jos(atentie a nu se desface si partea de admisie inferioara , nu este cazul).
Se desfac furtunasele de vacuum apoi urmatoarele 3 furtune mai groase:
- unul merge la regulatorul de presiune benzina din capul rampei de injectoare
-unul la servofrana
-unul la senzorul de presiune al aerului MAP.
Atentie la garnitura verde care face legatura intre partea superioara si inferioara a galeriei de admisie sa nu se rupa daca nu a-ti cumparat alta noua.
Se demonteaza capul filtrului de aer si se da jos tubulatura de pe el .
Tubulatura de plastic este prinsa in doua suruburi.



Se desfac aceste doua suruburi(privind motorul din fata in dreapta lui este localizat TB dupa ce a-ti demontat tot ce este enumerat mai sus) si iese la iveala clapeta de acceleratie care si ia la randul ei este prinsa in patru suruburi cu cap torx.
Se desfac aceste suruburi plus mufa de la IAC si TPS si cele doua furtunase de racire si apoi se scoate TB pentru o curatare foarte temeinica.
Se poate vedea ce mizerie am gasit in el ( de plans nu alta).










Ca sa iasa cum se vede in poze am curatat cu o pensula sau carpa moale si benzina din abundenta ( nu am folosit spray).



Dupa ce ati curatat perfect se monteaza in ordinea inversa demontarii.
Timp de lucru pentru cine face pentru prima data in jur de trei ore Sad
Atentie sa nu va incurcati in furtunasele de vacuum sunt suficient de multe.
Dupa montarea tuturor componentelor se pun bornele de la baterie PLUS-MINUS si se pune contactul pentru 30 secunde se scoate cheia din contact si se pune din nou inca 30 secunde si se porneste masina fara a accelera .
Se lasa pana ajunge apa la 90 grade ca ECU sa invete noile valori.
Sper sa aveti rabdare si succes.
Cu respect Cool



Ultima editare efectuata de catre Raducu in Mier Ian 19, 2011 11:09 am, editata de 3 ori

http://supervizor.wordpress.com/
Sus

2 Re: Tutorial curatare throttle body X16XEL Astra F la data de Mar Ian 18, 2011 10:01 pm

StefanTolos


Administrator
Administrator

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

3 Re: Tutorial curatare throttle body X16XEL Astra F la data de Sam Feb 05, 2011 12:26 pm

citony2004


Senior
Senior
Ce bun ar fi fost tutorialul acesta in vara lui 2009 cand am adus eu Vectra. Am facut toate aceste operatiuni plus curatat EGR singur si pe ghicite.
Recomand si curatarea EGR-ului (si la tine in tutorial apare la inceputul acestuia, dar nu rezulta din poze si descriere) daca tot ai ajuns la corpul clapeta si la motorasul pas cu pas si chiar a galeriei de admisie in totalitate. Mai adaugi 2-3 ore de munca poate, dar la X16XEL, daca faci aceste operatiuni regulat nu mai ai probleme de mers neregulat sau oprit motor. (la 2 ani odata pentru mers pe benzina si la 3 ani pentru mers pe GPL).
ATENTIE la curatarea EGR si a motorasului, se pot defecta foarte usor.

Sus

4 Re: Tutorial curatare throttle body X16XEL Astra F la data de Vin Iun 01, 2012 1:07 pm

apasaciu


Membru inactiv
Membru inactiv
Este foarte buna ideea cu demontatul si curatatul admisiei inferioare dar neaparat sa aveti cumparata garnitura dintre ea si chiulasa pentru ca se rupe mai mult ca sigur .Si eu am curatat tot si s-a simtit o imbunatatire fata de fata trecuta cand nu demontasem admisia inferioara . Egr-ul e foarte bine daca il curatati sa il si alimentati cu 12 v si asa puteti vedea si cat de repede inchide si daca "agata" . Puteti sa ii si verificati valoarea bobinei cu ocazia asta .

Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum