Nu sunteti conectat. Conectati-va sau inregistrati-va

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 1]

1 Tutorial schimbare jug motor Corsa C la data de Dum Sept 22, 2013 8:50 pm

kinderasu

avatar
Membru inactiv
Membru inactiv
Incep acest tutorial in scopul de ajutorare la desfacerea jugului motor 1.3 cdti prezentand scule, sfaturi , idei etc.
Desi sper din toata inima ca nimeni sa nu aibe nevoie de acest tutorial.Drive safe!
Operatiunea dureaza cam 4,5-5 ore in functie de indemanare si rabdare
Ah si sa nu uit un mic DEX: parte stanga (sofer), partea dreapta (pasager),  

Scule necesare : tubulare 15,16,18
                       torx T40 mic mic cel mai mic posibil
                       torx invers aici nu stiu marimile dar au fost multe in set 
                       cheie inelara 16 ,18
                       cheie fixa 18 ,21
                       Ciocane mediu 1kg si mare 2kg
                       Compresor si pistol pneumatic (cine are)
                       Crichet mare si mic
                       Surubelnite: lunga si subtire,
                       lampa lumina
Ok incerc sa va descriu procedeul facut de mine iar apoi o sa incerc sa il refac cum ar fi mai simplu si mai usor

1 desfacerea prezoanelor trasa frana de mana zdravan si lasata in viteza

2 Suspendarea masinii (aici fiecare cu ce are) cu mare grija daca puteti cat mai aproape de zona motor putin langa unde se pune cricul. daca cumva nu aveti posibilitatea aveti grija sa aveti niste contargreutate in portbagaj eu am folosit 2 saci de grau aprox 70-80 kg deoarece motorul este destul de greu si va face balans si este ne placut. sa nu folositi traverse lungi din lemn, doar bucati scurte
Eu am folosit 2 bucati de capriori(pe fiecare parte) de 10 2 jante goale de 14, 2 caramizi , si cate 4 placute de parchet laminat cat sa nu beleasca antifonul de pe masina.

3 desfacerea rotilor(ambele parti)

4 demontarea bratelor inferioare 2 bucse pe jug se desfac cu tubulara si inelara de 18 iar la pivot cu cea de 15 sau 16 , se vor scoate prin bataie de ciocan (se pot si verifica daca bucsele si pivotul sunt ok)(ambele parti)

5 desfacerea bieletei antirului din partea de pe amortizor cu cheia fixa se pune sub cauciuc are un sant si cu tubulara fixa de 18 se desface (ambele parti)

6 desfacerea casetei de directie are 2 sutuburi de 18 , asa imi aduc aminte. In partea drepta se va tine sus contra cu inelara de 18 si de jos cu tubulara sau compresor, iar in partea stanga cu cheie fixa de 18 si tubulara/compresor . datrita faptului ca exista ceva ce ma incurca sa pun inelara nu am avut loc.

7 desfacerea plasticelor de la bara fata si protectia din dreapta la cureaua de acesorii caci si acestea sunt prinse de jug

8 trimoneria este si ea prinsa de jug aici datorita faptului ca am demontat protectia de plastic si bieleta  si bratul inferior ajungem comod la ea cu torxul mic de t40 si cu crichetul mic , se va vedea pe partea dreapta desupra la caseta , si se vede trimoneria , este si o scurgere dinspre habitaclu , iar cu surubelnita desfacem siguranta de pe trimonerie si se bate usor cu ciocanul in sus pana iese de pe jug si automat va cadea si de la trimonerie.

9 Demontarea tobei! are 1 suport prins pe corpul motor tubulara de 18, parca, apoi este prinsa mai in spate cu un surub cu cap de 16 parca, la mine a fost pus aiurea si am avut ceva de furca. Se va scoate si de pe tampoanele de cauciuc de la mijlocul masinii sa cada complet.

10 Tamponul din fata de pe jug aici aveti 2 alegeri ori desfaceti de pe motor cu torx invers ori desfacerea de pe jug cu o cheie fixa de 16 si un torx invers bagat in bulumacul ala de contragreutate sau ce este, iar apoi tamponul din spate cu torx invers.

11 de aici incepe greul. desfacerea jugului. atentie nu se desface complet din start . Incepem desfacerea treptat la care partea frontala aproape de desfacere iar cea din spate se poate lasa jos.

12 desfacerea barei de torsiune (de accea am desfacut bieletele antiruluiu) datorita faptului ca jugul a coborat avem aces la cele 4 suruburi  cu torx invers sunt situate pe margine se vor vedea .

13 dupa ce ne-am asigurat ca am desfacut tot , sper sa nu fi uitat si eu ceva desfacem si cele 2 suruburi din fata , cu atentie sa nu cada brusc in caz de a mai ramas ceva nedesfacut, si atentie la suruburile de la caseta, desi nu ar trebui sa va faca necazuri(ele nu pot fi scoase). 
dupa ce am scos jugul verificati daca nu au sarit tampoanele la bara de torsiune mie mi-a cazut 1 si am redesfacut jugul.
procedeu de pus inapoi este accelasi! 

14 daca aveti nelamuriri va astept pe ID mess is_kinder cu specificatia ca aveti id`ul de pe opelarges ca sa nu va dau deny din greseala!  bineteles ca voi raspunde si aici in limita timpului. 
Acest material este cu scop pur informativ. orice greseala comisa de dvs nu este responsabilitatea mea! de asemenea sper sa va fie de folos.

Sus

2 Re: Tutorial schimbare jug motor Corsa C la data de Lun Sept 23, 2013 11:56 pm

StefanTolos

avatar
Administrator
Administrator
Este foarte ok dar pacat ca nu avem poze si nu inteleg de ce trebuie sa purtam discutii despre acest subiect in particular cand se pot efectua si aici.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum