Nu sunteti conectat. Conectati-va sau inregistrati-va

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 1]

1 Agila - probleme ECU la data de Sam Mar 23, 2013 9:59 pm

PL500

avatar
Membru nou
Membru nou
Este primul meu post pe acest forum si din nefericire se refera la defectarea ECU-ului (propiului si indragitului autoturism).
Pe scurt: intr-o dimineata am pornit motorul, am rulat aproximativ 5m, apoi motorul s-a oprit.
Martorii "exhaust" si "masinuta cu cheie" s-au stins si au refuzat sa se mai aprinda.
Dupa verificarea tuturor sigurantelor si a releelor, deja suspectul nr. 1 era ECU, insa pt. a inlatura orice incertitudine, am montat un alt ECU (imprumutat) si cu contactul pe pozitia II, martorii citati mai sus s-au aprins.

Acum (dupa 6 zile de la neplacutul eveniment) am inlaturat capacul de plastic (sigilat cu silicon) al d-lui ECU si surpriza: am gasit picaturi de apa in interior.

Foto:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]


[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]


[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]


[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]


Edit Foto: Lion

Sus

2 Re: Agila - probleme ECU la data de Dum Mar 24, 2013 5:12 pm

StefanTolos

avatar
Administrator
Administrator
Da destul de interesanta problema intervenita,in concluzie trebuie sa vem mare grija cu acele gaurele din capac.

Incercati cumva o resuscitare a ECU-ului.In caz de nevoie,gelul poate fi gasit [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] sau [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link].

Oricum, asteptam mai multe raspunsuri, de la dumneavoastra, cum au mai decurs lucrurile.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

3 Re: Agila - probleme ECU la data de Mar Mar 26, 2013 6:18 pm

PL500

avatar
Membru nou
Membru nou
Dupa un tratament de vreo 3 zile aplicat ecu-ului ce a constat in asezarea
lui pe calorifer, astazi i-am prins capacul cu izolier band (provizoriu) si l-am
montat pe masina.

Surpriza de proportii: motorul a pornit de la prima cheie (electromotorul a
invartit vreo 2 secunde - lucru normal de altfel). L-am lasat la ralanti sa
functioneze cam 10 minute si apoi am facut o tura de vreo 2 km.
Totul functioneaza perfect.

Nu declarati complet defect un ECU daca "isi face de cap" intr-o perioada in care vremea a fost umeda, poate sa fie un defect de sigilare a capacului
sau a PCB-ului.
Datii o sansa macar asezand-ul pe calorifer sau la alta sursa de caldura cateva zile.

Sus

4 Re: Agila - probleme ECU la data de Mar Mar 26, 2013 6:25 pm

2kappa

avatar
Membru nou
Membru nou
Eram sigur ca o sa porneasca. In general eu m-am lecuit si astept cateva zile chiar o saptamana pana vad ca persista defectul. Tot nu m-am lamurit pe unde este amplasat ca nu am ridicat capota dar in continuare recomand protectia de debitmetru. Trebuie luat in calcul si verificat in permanenta starea bateriei si alternatorului.

Sus

5 Re: Agila - probleme ECU la data de Mar Mar 26, 2013 8:37 pm

StefanTolos

avatar
Administrator
Administrator
Domnilor inca un mister elucidat.

Cu respect

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

6 Re: Agila - probleme ECU la data de Mar Mar 26, 2013 8:51 pm

PL500

avatar
Membru nou
Membru nou
Salut Iulian!
Nu cred ca protectia debitmetrului are un cuvant de spus si in cazul ecu-ului.
Chederul ce protejeaza debitmetrul protejeaza zona in care aerul patrunde
in tubulatura de admisie aer a filtrului, care afla in partea din fata-stanga a
motorului. ECU este situat mai in adancime, mai apropiat de habitaclu
pasageri si in partea dreapta a motorului, conform foto atasata.
De ce nu se intampla si la altii ? In continuare suspectez un defect de sigilare
a PCB-ului din ECU cu acel gel izolant. Toate ECU-urile au un orificiu ce comunica cu atmosfera. Poate la mine a fost ceva de circumstanta, a plouat
intens si vantul a impins ploaia in zona ECU, habar nu am, poate la toate ECU-urile se formeaza condens in interior insa gelul il tine la distanta de PCB.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Sus

7 Re: Agila - probleme ECU la data de Mier Mar 27, 2013 12:35 am

StefanTolos

avatar
Administrator
Administrator
Mai mult ca sigur cauza este o sigilare necorespunzatoare, care in timp a lasat sa intre umezeala in ECU.

Recomandarea mea este sa folositi un kit de etansare de marca,ma refer la masticul care va lipi/etansa capacul,iar peste gaurelele respective puneti un scotch puternic adeziv,nu mastic ci neaparat scotch.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

8 Re: Agila - probleme ECU la data de Mier Mar 27, 2013 4:52 pm

2kappa

avatar
Membru nou
Membru nou
Raman in continuare nedumerit de ce producatorul nu a umplut pur si simplu cutia cu gel si mai presus a mai lasat si gaurele. Din cauza costului este explicatia acelui gel dar gaurelele existente si la harduri?

Sus

9 Re: Agila - probleme ECU la data de Joi Mar 28, 2013 7:39 pm

StefanTolos

avatar
Administrator
Administrator
Pai eu cred ca s-a mai intervenit la ECU inainte de a cumpara PL500 masina,altfel nu vad explicatia,nu ar fi fost declarat ok de firma producatoare, de cel putin un agent de calitate angajat in cadrul companiei sau mai stii. Very Happy

Cat despre gaurelele respective nu sunt facute pentru nimic altceva decat pentru simplu motiv, sa respire atat ECU cat si HDD.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

10 Re: Agila - probleme ECU la data de Joi Mar 28, 2013 8:43 pm

PL500

avatar
Membru nou
Membru nou
Cordonul de cauciuc siliconic ce lipea capacul de plastic de corpul din aluminiu era perfect de neted si continuu, nu cred ca s-a mai intervenit artizanal in el.
Agila mea este din 2001 si eu o am din 2005, deci de 8 ani, de ce nu si-a dat in petic pana acum ?
Gaurica de aerisire nu exista decat una singura in capac, continuata cu un labirint in zig-zag, labirint ce are peretele interior din hartie (?) si se continua pana ce comunica cu interiorul ecu-ului. Apa gasita in interior era foarte curata.
Sincer si eu sunt la fel de bulversat !

Sus

11 Re: Agila - probleme ECU la data de Joi Mar 28, 2013 8:57 pm

StefanTolos

avatar
Administrator
Administrator
Inseamna ca sunteti sub influenta unui agent de calitate care a omis sa-si faca jobul si atunci a rezultat acest incident.

Oricum o sa mai studiez si eu problema la Agila tatalui meu.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

12 Re: Agila - probleme ECU la data de Vin Mar 29, 2013 12:26 pm

2kappa

avatar
Membru nou
Membru nou
Am tot citit pe diferite forumuri si ale altor marci si se pare ca problema este una frecventa dar nu la scara mare. Banuiesc ca etansarea a fost facuta ca lumea mai putin izolarea cu gel. Banuiesc ca au un dozator de gel dar daca acesta nu acopera corect pot interveni anumite scurturi in ecu, ceva de genul cand pui mana pe bentita unui afisaj electronic. Ecu se blocheaza si de aici tarasenia. Hartiuta aceea ascunde sa inteleg gaurica? Pe un forum am gasit ca si solutie inlocuirea ei cu o bucata de hartie din fibra de sticla. Nu am habar cum arata sau ce rezultat are. Un lucru este clar si anume ca daca era izolat pana in crestet cu gel nu se intampla nimic. Presupun.

Sus

13 Re: Agila - probleme ECU la data de Vin Mar 29, 2013 12:33 pm

StefanTolos

avatar
Administrator
Administrator
Presupunurile tale sunt foarte corecte,tocmai de aceea am spus ca este o problema de calitate,ori setare proasta din fisa tehnologica, ori greseala de CTC,iar loturile respective nu s-au retras deoarece s-a considerat ca nu se poate ajunge la un defect major si apoi companiile gandesc probleme majore imediat ce iese masina de pe linia de productia, daca apar problemele dupa cativa ani buni, ei iti vor spune este timpul sa treci la Agila B.

Sper sa fii inteles povestea mea.

Wink

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

14 Re: Agila - probleme ECU la data de Vin Mar 29, 2013 3:07 pm

PL500

avatar
Membru nou
Membru nou
Deoarece inca nu am comandat gel pt. izolarea suplimentara a ecu-ului, inca
il am la dispozitie nelipit (doar am testat fuctionarea acestuia dar nu l-am lasat
montat pe motor).
De aceea, cu el in mana am examinat portiunile neacoperite si limita de depunere
a stratului de gel. Am marcat pe o fotografie cu galben partile expuse ce au
contact cu aerul si cu rosu limita de intindere a gelului:
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

Mai pun o foto, cu explicatia canalului sapat in capacul de plastic:
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

Sus

15 Re: Agila - probleme ECU la data de Sam Mar 30, 2013 6:24 pm

StefanTolos

avatar
Administrator
Administrator
In continuare tind sa cred ca etansarea capacului a fost facuta cu silicon necorespunzator, nu vad sa fie din acela cauciucat, gen mastic, ci mai degraba silicon bagheta simplu topit cu un pistol special,eu asa vad in cea de a doua poza.

Cat despre prima poza nu cred sa fie o problema de gel insuficent, ci mai degraba de sigilarea capacului,acea apa nu avea cum sa intre prin gaura de pe capac,este mult prea multa si inca o data pe marginea capacului se vede clar silicon, nu mastic.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

16 Re: Agila - probleme ECU la data de Dum Mar 31, 2013 1:52 pm

Lion

avatar
Moderator
Moderator
Urmele alea neregulate de silicon mie imi spun ca a mai fost facuta o interventie la ECU, s-a umblat inainte la el.

Sus

17 Re: Agila - probleme ECU la data de Dum Mar 31, 2013 4:04 pm

PL500

avatar
Membru nou
Membru nou
Credeti-ma ca acel cordon de mastic arata perfect, pe capac nu se observa decat resturile ramase dupa ce eu am "racait" cu o scula improvizata prin indoirea si ascutirea unei surubelnite vechi.

Am si alt ECU cumparat, nu se vad diferente intre el si cel vechi (aspect cordon mastic).In plus in interior nu se vad urme de interventie, toate terminalele sunt sudate si nu lipite.

Mai repet urmatorul aspect: autoturismul este fabricat in 2001, eu il am cumparat din Germania de la propietar in 2005. In cei 8 ani de cand am masina nu am avut nicio problema legata de ECU.

Eu deja sunt 99% convins ca toate ECU de acest tip fac condens in interior,acesta se evapora atunci cand motorul il incalzeste, la mine stratul de gel din interior nu acopera integral conexiunile si carcasa a doua componente.


Schita in care se observa modul de sigilare al capacului:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Sus

18 Re: Agila - probleme ECU la data de Dum Mar 31, 2013 7:44 pm

StefanTolos

avatar
Administrator
Administrator
Deci ce sa inteleg ca o problema acuta si frecventa de ECU Agila, este tocmai acel condens, care eu acuma l-as elimina prin adaugare de gel electroizolant in interiorul lui.

Si sa mai inteleg, ca poate asta era o metoda de depanare stiuta, doar de cativa din breasla si uite asa se castiga bani frumosi, pe nimic. Wink

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

19 Re: Agila - probleme ECU la data de Dum Mar 31, 2013 8:14 pm

PL500

avatar
Membru nou
Membru nou
Stefan, treaba cu condensul permanent este doar presupunerea mea, si nici nu stiu cat de frecventa este situatia in care ecu devine nefunctional pe momentdin aceasta cauza.

De regula ecu pica din cauze electrice exterioare, in speta scurt-circuit sau supratensiune provocata de regulatorul alternatorului sau cauze mecanice: spalat motor, manevre defectuase cu conectorii in urma carora unul
sau mai multi pini "joaca" si nu mai fac contact electric cu PCB-ul.

Am inteles de la @2kappa (un adevarat talent in rascolit internetul) ca la britanici ar fi frecventa depanarea ecu-ului cu caloriferul (lucru de inteles daca ne gandim la climatul lor).

Am citit si eu referitor la patrunderea motorinei in ecu, printre conductor si izolatia acestuia de la senzorul pompei de inalta presiune - la motoarele diesel(nu-mi amintesc modelul), solutia: curatare, gel nou, remedierea cauzei,o puteti vedea [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link].


Posibil sa fie tinuta la "secret" si treaba cu condensul de catre cei ce le repara,am intalnit si eu calculatoare ce nu functionau din cauze de-a dreptul puerile sau aparatura electrica cu stecher sau siguranta fuzibila defecte.

Eu am deja un alt ecu, singura problema care ma framanta era sa nu se defecteze si acesta din cauze externe lui, acum m-am linistit.

Am sa contactez pe cei de [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] sa vad cat costa si modalitatea de expediere pt. gelul electroizolant.

Sus

20 Re: Agila - probleme ECU la data de Lun Apr 01, 2013 3:39 pm

StefanTolos

avatar
Administrator
Administrator
OK, am inteles perfect.Asteptam un tutorial despre aplicarea gelului electroizolant si etansarea ECU-ului.

Mi-am permis sa va aranjez putin textul, mai aerisit, incercati sa nu folositi functia activata cu butonul din dreapta mult A/A, el este de fapt o previzualizare a ceea ce scrieti in mod direct,just in time iar link-urile da mai frumos personalizate Wink,eventual aveti [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] un tutorial cum se poate face asta,multumesc.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

21 Re: Agila - probleme ECU la data de Joi Apr 11, 2013 11:28 pm

StefanTolos

avatar
Administrator
Administrator
Pana la urma, s-a rezolvat problema ?

Ati reusit izolarea ECU-ului ?

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

22 Re: Agila - probleme ECU la data de Vin Apr 12, 2013 3:26 pm

PL500

avatar
Membru nou
Membru nou
Buna !

Nu am procurat inca gelul pt. izolare, deocamdata merg cu ecu-ul proaspat cumparat,
am garantie la el si vreau sa vad daca este pe deplin functional.

Vreau sa multumesc public lui Stefan deoarece m-a ajutat/asistat telefonic cu programarea
noului ecu pe masina.

Stefan nu te-am mai sunat, am ramas cu a doua cheie nerecunoscuta de immo.
Cam ce ar fi de facut pentru ca si aceasta sa devina operationala ?
Inca o data mii de multumiri !

Sus

23 Re: Agila - probleme ECU la data de Vin Apr 12, 2013 3:29 pm

StefanTolos

avatar
Administrator
Administrator
Cu placere,anytime. Wink

Se procedeaza la fel cum ati invatat prima cheie doar ca acuma nu mai este nevoie de imperechere,se baga cheia neinvatata in contact si se face procedura de invatare cheie pe IMMO se adauga una noua.


Asteptam cu nerabdare vesti de la dumneavostra cand primiti gelul si poate ne rasfatati cu un tutorial.

Cu respect

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Continut sponsorizat


Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum