Nu sunteti conectat. Conectati-va sau inregistrati-va

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 1]

1 Y17DT - probleme sistem racire motor la data de Sam Dec 05, 2009 12:53 am

petrache_adrian2005

avatar
Membru nou
Membru nou
Salut.Am probleme cu sistemul de racire.Masina este un Opel Astra Caravan, motor Y 17 DT, an fabricatie 2003.Problema este ca acum cand sa racit la 2-3 grade celsius nu mi se mai ridica acul la temperatura.Am patit treaba asta si iarna trecuta.Am schimbat antigel, termostat, sonda temperatura si tot degeaba.Toata vara cat a fost cald a mers perfect.Puteti sa ma ajutati cu o sugestie?O seara buna.

Sus

2 Re: Y17DT - probleme sistem racire motor la data de Sam Dec 05, 2009 12:58 am

sergiu

avatar
VIP
VIP
Ai incercat sa mergi mai mult cu masina?pt ca in anotimpul rece mai ales la diesel-uri motorul se incalzeste foarte greu! eu cand aveam pe motorina (y20 dth) mergeam din Piata Muncii(buc) pana la Careffor la iesire pe autostrada A1 si abia se ridica un pic acul la temperatura ,asta in anotimpul rece!



Ultima editare efectuata de catre sergiu2008 in Mar Ian 26, 2010 12:09 am, editata de 2 ori (Motiv : Shift....)

http://supervizor.wordpress.com/
Sus

3 Re: Y17DT - probleme sistem racire motor la data de Sam Dec 05, 2009 1:12 am

StefanTolos

avatar
Administrator
Administrator
Se cunoaste urmatorul fapt ,motoarele pe motorina se incalzesc mult mai greu decat cele pe benzina iarna ,multi i-si pun un sistem electric care sa incalzeasca antigelul si in acest mod se incalzeste si motorul dar nu-ti recomand ,ideea este sa nu pleci de pe loc sau sa accelerezi imediat ce ai pornit masina ,sa lasi motorul sa revina ,sa scada la turatiile normale si dupa aia sa pleci cu ea si sa ai treapta la ventilator pornita pe pozitia 1 si tasta de recirculare aer apasata,bafta.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

4 Re: Y17DT - probleme sistem racire motor la data de Sam Dec 05, 2009 1:17 am

Raducu

avatar
Senior TOP
Senior TOP
Masina nu are nimic , a mea ca este benzinara trebuie sa parcurga 9 km sa urce la 80 grade asta daca am drum liber ,daca este trafic se incalzeste mult mai repede



Ultima editare efectuata de catre raducu ion in Sam Dec 05, 2009 1:45 am, editata de 1 ori

http://supervizor.wordpress.com/
Sus

5 Re: Y17DT - probleme sistem racire motor la data de Sam Dec 05, 2009 1:21 am

petrache_adrian2005

avatar
Membru nou
Membru nou
Problema este ca eu nu vad acul la 80 de grade decat cand e cald afara.Acum iarna merg pana la Bucuresti si inapoi si tot pe 0 sta acul.Am venit miercuri dimineata de la Valcea, erau afara 8 grade, si acul meu statea pe 30-40 de grade.Cand sunt 0 grade sau cu minus nu se mai ridica deloc, dar caldura baga cat decat.

Sus

6 Re: Y17DT - probleme sistem racire motor la data de Sam Dec 05, 2009 1:35 am

StefanTolos

avatar
Administrator
Administrator
Pai si de ce nu zici asa,ai probleme in mod clar termostatul si sonda de temperatura ,ai pus originale sau clone ?
raducu ion schimba de urgenta termostatul nu-i de glumit este o piesa minora dar care mentine sanatatea motorului,nu este normal sa se incalzeasca dupa 9 km la benzinara,crede-ma pe cuvant stiu ce vorbesc.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

7 Re: Y17DT - probleme sistem racire motor la data de Sam Dec 05, 2009 1:39 am

Raducu

avatar
Senior TOP
Senior TOP
Singura buba din punctul meu de vedere este sonda de apa trebuie verificata ,contact imperfect sau este dusa .Verificam la intalnire .(de ce spun chestia asta :cunosc un tip cu opel astra caruia ceasul arata 60 grade apoi scadea la 30 grade si noua ne fierbea motorul ) sau termostatul care este blocat, variaza temperatura pe ceas urca, coboara ? ( scriam in acelasi timp Stefane , asta da sincronizare) Smile

http://supervizor.wordpress.com/
Sus

8 Re: Y17DT - probleme sistem racire motor la data de Sam Dec 05, 2009 1:41 am

petrache_adrian2005

avatar
Membru nou
Membru nou
Nu stiu ce sa zic.Evident ca am pus dinalea contrafacute:).Vedem la intalnire ce putem rezolva.Va multumesc.Noapte buna.

Sus

9 Re: Y17DT - probleme sistem racire motor la data de Sam Dec 05, 2009 1:44 am

sergiu

avatar
VIP
VIP
Poate nu iti indica nici bine acul,cupla poate fi defecta.
pasi
1 se verifica termostatul poate nu se mai inchide cum trebuie si sta mai mult pe deschis .il bagi intr-o oala si il fierbi si vezi daca se deschide /inchide
2 verifici cupla pentru temperatura o masori cu un multimetru
3 dupa ce ai parcurs cam 30 de km opresti motorul si desfaci capacul de la vasul de expansiune(atentie desurubezi usor cu o carpa pericol de arsuri)si vezi daca ai presiune pe instalatie adica trebuie sa iasa un suflu puternic!
Se pare ca ne suprapunem la scris!



Ultima editare efectuata de catre sergiu2008 in Mar Ian 26, 2010 12:12 am, editata de 1 ori

http://supervizor.wordpress.com/
Sus

10 Re: Y17DT - probleme sistem racire motor la data de Sam Dec 05, 2009 1:50 am

ksper

avatar
Senior TOP +
Senior TOP +
Masina nu are nimic,mai ales daca ai folosit antigel cu specificatiile constructorului.Temperatura acestui tip de motor este reflectata mai ales in mersul la drum lung,nu de mersul de 5-10km.Diselul se caracterizeaza prin drumurile lungi si cand motorul ramane constant cald,pentru cativa km este recomandat o benzinara.Incearca CLASICA metoda romaneasca,punand un carton pe jumatatea radiatorului din partea dreapta,(in sensul de mers al masinii),acolo unde este si priza de aer.Sincer acum,o masina cu un motor diesel care sta la semafor, mai aveti si clima pornita...acul de la indicatorul de temperatura scade rapid.La o masina cu motor pe benzina este chiar invers.

http://www.youtube.com/user/kspermonikk/videos
Sus

11 Re: Y17DT - probleme sistem racire motor la data de Dum Dec 06, 2009 11:44 pm

Lion

avatar
Moderator
Moderator
raducu ion si mie mi se par cam multi 9 km pentru a-ti creste temperatura
Eu am "capacit" radiatorul, 40% din suprafata lui e acoperita de un carton exact cum descria ksper mai sus, este destul de eficienta metoda in perioada asta mai rece

Sus

12 Re: Y17DT - probleme sistem racire motor la data de Lun Dec 07, 2009 1:24 am

petrache_adrian2005

avatar
Membru nou
Membru nou
O sa incerc si eu.Se pare ca ne intoarcem la batrana Dacie. Very Happy

Sus

13 Re: Y17DT - probleme sistem racire motor la data de Lun Dec 07, 2009 2:24 pm

nickm

avatar
Moderator
Moderator
"Capacitul" radiatorului se face atunci cand temperatura este mult sub zero grade si se merge la drumuri lungi. Prin aceasta, se reduce suprafata activa a radiatorului, iar racirea antigelului nu mai este atat de rapida.Daca se fac drumuri scurte si antigelul nu ajunge la temperatura la care sa se deschida termostatul, aceasta "capacire" este egala cu zero, pentru ca acel lichid nu ajunge in radiator. Pana la deschiderea termostatului, antigelul circula din motor in calorifer, si invers.
Problema ta este cauzata probabil de termostat, care nu inchide perfect circuitul si lasa antigelul sa circule si prin radiator inainte de a ajunge la temperatura la care trebuie sa se deschida. Daca obturezi radiatorul, ai putea sa ai putin mai multa caldura, dar nu asta este rezolvarea. Eu folosesc termostat de Dacia si pe Astra mea si pe Tigra lui fiu-meu si nu am nici-un fel de probleme. Am scos termostatul original al masinii din carcasa, iar pe furtunul dintre carcasa termostatului si radiator, am montat pe cel de Dacia, si l-am strans cu un colier metalic. Are aproape 4 ani de cand functioneaza in acest fel pe masina mea si un an pe Tigra.

http://supervizor.wordpress.com/
Sus

14 Re: Y17DT - probleme sistem racire motor la data de Lun Dec 07, 2009 4:07 pm

StefanTolos

avatar
Administrator
Administrator
Nu recomand folosirea cartonului la masinile pe injectie ,totul este calculat in functie de termostat la ce temperatura se deschide in functie de clima existenta,schimba termostatul daca vrei poti folosi solutia data de nickm daca nu cumperi unul original dai un ban dar stai in fata.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

15 Re: Y17DT - probleme sistem racire motor la data de Lun Dec 07, 2009 10:03 pm

petrache_adrian2005

avatar
Membru nou
Membru nou
Cu schimbatul nu este o solutie, pentru ca asta iarna am pus termostat nou, sonda noua si tot asa a facut.Eu zic ca oricat de contrafacut era 1 zi macar tot trebuia sa mearga dar nu a mers de la bun inceput.

Sus

Continut sponsorizat


Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum