Nu sunteti conectat. Conectati-va sau inregistrati-va

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos Mesaj [Pagina 1 din 1]

1Inmatriculare barca cu motor - ambarcatiune de agrement Empty Inmatriculare barca cu motor - ambarcatiune de agrement la data de Mier Ian 30, 2013 10:13 pm

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Salutare,

as dori sprijinul acelora care au experienta aceasta. Fac aceasta cerere deoarece sunt total in ceata cu tot ce am citit pe internet si apoi mi-am spus ca tot ai mei ma rezolva, pana la urma ,trebuie sa fie unul sau mai multi Opelisti care sa fii avut de a face cu inmatricularea unei ambarcatiuni de tip B : ambarcatiuni de agrement (L mai mare sau egal cu 7m si/sau P mai mare sau egal cu 15kw).In cazul meu este vorba de o lungime de 10.36 m si doua motoare YANMAR ALHA STP 2x177 kW(475CP).

Barca apartine unui prieten din Franta care si-a cumparat-o de curand din Italia,doreste sa o inmatriculeze la noi pentru ca taxele sunt cu mult mai mici decat in tara lui.

Barca nu se afla in Romania,este in Italia si va ajunge in Franta,dar inmatricularea doreste sa o faca in Romania, iar eu vreau sa-l ajut, asa ca va intreb, este cineva care sa-mi spuna exact pasii ce trebuiesc facuti, pentru a o inmatricula in Romania si ce taxe trebuiesc achitate ?

Barca are inspectie tehnica internationala valabila pana in mai 2013 si din cate am citit eu, cica la noi nu ar fi valabila, trebuie sa fie facuta aici si asta nu ma incanta deloc pentru ca atunci barca ar trebui sa fie adusa in tara si nu prea vrem, fiind ca ar fi o cheltuiala in plus.

Astept cu nerabdare niste sfaturi pe aceasta tema de la cei care au experienta in asa ceva,multumesc.



Ultima editare efectuata de catre StefanTolos in Joi Ian 31, 2013 12:27 pm, editata de 3 ori

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

2Inmatriculare barca cu motor - ambarcatiune de agrement Empty Re: Inmatriculare barca cu motor - ambarcatiune de agrement la data de Mier Ian 30, 2013 10:16 pm

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
OK, revin cu ceva noutati:

Acte necesare care trebuiesc traduse si legalizate,pentru inmatricularea unei barci de agrement:

-contract de vanzare/cumparare
-certificat de radiere ambarcatiune
-inspectia tehnica(asta se face de catre un inspector autorizat ANR si este musai sa vada ambarcatiunea si declaratia de conformitate a barcii,daca nu aveti posibilitatea sa aduceti barca in tara,se pot plati serviciile inspectorului in portul unde aveti barca,fie pe plan extern sau intern,dupa caz)
-declaratia la finante(aici va incadreaza barca, in ce categorie intrati pentru impozit si exista o taxa de incadrare pina la 1000 de lei)
-BI/CI sau pasaport
-doua fotografii 13/18 a barcii una pupa si alta tribord

Fara inspectia tehnica, nu te poti duce la finante sa o declari,pentru ca acel formular trebuie completat cu date din inspectia tehnica,dupa ce s-a facut declararea la finante, se merge la capitanie(lista cu ele la nivel national o gasiti pe site-ul ANR) si acolo se plateste taxa de inmatriculare 200 de euro si se fac toate demersurile pentru inmatriculare,tot aici se poate alege si denumirea barcii daca se doreste a se schimba,daca tot faci inmatricularea.

Iata anexa cu ce trebuie sa fie pe o barca tip B in momentul inspectiei tehnice:

compas magnetic [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

anenometru [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

barometru [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

binoclu naval [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

ceas [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

sonda de mana [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

lanterna [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

facle rosi de mana [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

semnale fumigene plutitoare [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

rachete parasute rosii [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

veste de salvare cu fluier [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

colac de salvare [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

pluta salvare [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

radiotelefon UUS fix si mobil [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

trusa de prim ajutor [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

oglinda de semnalizare [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

reflector radar [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

ghiordel+ispol [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] + [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

cutit sau topor [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] or [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

cange [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

ancora de 5-15 kg cu parama [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

stingator 1-2 kg mobil [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Cam atata pentru inceput.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Primul pas:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] a scris:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Biroul Avizari Produse Navale si Industriale
Sediul: Bd. Marasesti, nr.26, sector 4, Bucuresti

Inspectia tehnica a barcii trebuie efectuata de un inspector acreditat ANR,daca barca se afla in Romania este simplu el vine in locul unde se afla aceasta si-i va face inspectia conform anexei de mai sus.Daca barca se afla in alta taraexista doua optiuni:fie aduci barca in tara ceea ce nu recomand pentru ca transportul se plateste la distanta in kilometri,fie vine inspectorul la barca,mult mai ieftina aceasta optiune.Se vor plati inpectorului transportul,cazare,diurna,asigurare de sanatate.

Cel mai avantajos este ca transportul sa se faca cu avionul si sa fie in aceiasi zi dus intors,adica pleaca la prima ora dimneata si pleaca seara inapoi.Inspectia dureaza undeva circa 3 ore.

Cazarea se poate face si in ambarcatiunea respectiva daca sunt indeplinite conditiile de decenta,daca nu la un motel.

Diurna variaza intre 80-100 de euro.

Asigurarea de sanatate se face la orice agentie de specilitate pentru perioada in care este plecat inspectorul.

Pentru una dintre optiunile de mai sus, se va face o cerere, cu urmatoarele acte atasate:

  • copie dupa procura de imputernicire inmatriculare(daca este cazul)

  • copie dupa CI al imputernicitului(daca este cazul) sau al proprietarului

  • copie dupa certificatul de radiere

  • copie dupa declaratia de conformitate

  • copie dupa ultimul certificat de inmatriculare

  • copie dupa autorizatia de navigare

  • copie dupa actul de vanzare/cumparare


Dupa ce se face inspectia, se va plati si taxa pentru aceasta, care se calculeaza cu urmatoarea formula: 100+1.2xCP+20= depinde de CP.
Atasamente
Tarife ANR.pdf
aici gasiti formula si tarifele practicate de ANR sursa: www.rna.ro
Nu aveti permisiunea sa descarcati atasamente aici.
(591 KB) Descarcat de 0 ori

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Al doilea pas:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Se plateste la unitatea destinata adresei proprietarului:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]


Se face un dosar cu sina,cu urmatorul continut:

  • copie legalizata si tradusa dupa actul de vanzare cumparare al ambarcatiunii+copie act original

  • fisa de inmatriculare care se ia de capitania portului la care doriti sa inmatriculati ambarcatiunea si o completati cu datele din raportul de inspectie

  • copie dupa cartea de identitate a porpietarului ambarcatiunii

  • copie dupa procura imputernicire daca este cazul

  • copie dupa cartea de identitate a imputernicitului daca este cazul

  • copie dupa raportul de inspectie in vederea inmatricularii cel obtinut de la pasul 1

  • copie legalizata si tradusa dupa certificatul de radiere+copie act original

  • declaratia de impunere care se ia de la centrul unde declarati


Toate actele trebuie sa fie prezentate si in original iar pe copiile xerox se scrie conform cu originalul si semnatura.

Dupa ce se fac formalitatile se v-a plati taxa de impozit stabilita intre 100-1000 de lei,la o unitate CEC si mare atentie sa nu se depaseasca mai mult de 30 de zile de la achizitionarea ambarcatiunii si declarea ei la fisc, pentru ca sunteti pasibili de o amenda de 70 de lei pentru intarzierea decalararii unui bun achizitionat.

Dupa aducerea chitantei la sediul de taxe si impozite(se poate platii si pe loc dar numai cu card bancar) vi se v-a da decizia de impunere si fisa de inmatriculare stampilata si semnata de unitatea fiscala.
Atasamente
fisa pentru inmatriculare, inscriere, transfer de proprietate, transcriere sarcini, modificare caracteristici nava.pdf
aici gasiti fisa de inmatriculare ANR sursa: www.rna.ro
Nu aveti permisiunea sa descarcati atasamente aici.
(260 KB) Descarcat de 0 ori



Ultima editare efectuata de catre StefanTolos in Joi Apr 11, 2013 9:20 pm, editata de 3 ori

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

StefanTolos

StefanTolos
Administrator
Administrator
Al treilea pas:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

Actele necesare pentru obtinerea certificatului de ambarcatiune de agrement:


  • contract de vanzare/cumparare tradus si legalizat+copie dupa act original

  • certificat de radiere ambarcatiune tradus si legalizat+copie dupa act original

  • raport inspectie tehnica in vederea inmatricularii ambarcatiunii

  • fisa de inmatriculare stampilata si semnata de unitatea fiscala obtinuta la pasul 2

  • copie dupa CI a proprietarului de ambarcatiune

  • copie dupa procura imputernicire daca este cazul

  • copie dupa CI imputernicit daca este cazul

  • doua fotografii 13/18 a ambarcatiunii una pupa si alta tribord



Dupa predare/verificarea acestor acte de catre capitanie se va completa o cerere de inmatriculare pe loc in capitanie,se va achita taxa de inmatriculare ambarcatiune echivalentul a 200 de euro tot aici,dupa care intrati in posesia certificatului de ambarcatiune de agrement:

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]

Imediat dupa obtinerea acestui document va duceti la inspectorul ANR sa va dea in baza lui permisul de navigatie valabil 2,5 ani si raportul de inspectie pentru ambarcatiune acesta ultimul in doua exemplare unul pentru dumneavoastra si unul trebuie dus la dosarul de la capitanie.




Acuma trebuie sa faceti numerele de inmatriculare, care se vor lipi pe ambarcatiune, eu le-am facut pe strada Soveja Nr.107,Bucuresti,costul lor a fost de 125 de lei 4 bucati(2 bucati de rezerva).

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]




Acuma va mai trebuie un drapel romanesc 50x30 in cazul nostru pentru ca intotdeauna in pupa ambarcatiunii v-a fi arborat steagul tarii in care este inmatriculata ambarcatiunea iar pe catargul cabinei se arboreaza steagul in care se afla ancorata ambarcatiunea,portul respectiv.Eu le-am facut pe strada Sadului Nr.35,Bucuresti,costul lor a fost de 5 lei 2 bucati (1 bucata de rezerva)

[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]




Domnilor cam atata in privinta inmatricularii unei ambarcatiuni de agrement sa aveti vant bun din pupa.

Toate cele bune.

http://stefantolos.wordpress.com/
Sus

Continut sponsorizat


Sus

OpelArges.com


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum